نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 18:58

رسانه ها باید در بیان مشکلات جامعه انصاف داشته باشند

ساوه-امام‌ جمعه ساوه گفت:رسانه ها باید در بیان مشکلات جامعه انصاف داشته باشند و طوری تیتر نزنند که تیتر خبر آن ها با محتوای خبر تفاوت اساسی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی ظهر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار که در محل فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران رسالت بسیار عظیم در این زمینه دارند و این قشر از جامعه همان طوری که نقاط ضعف دستگاه‌های اجرایی و جامعه را بیان می‌کنند به همان میزان باید نقاط قوت را بازتاب دهند.

وی افزود: رسانه‌ها باید در بیان مشکلات جامعه انصاف داشته باشند و طوری تیتر نزنند که تیتر خبر آنها با محتوای خبر تفاوت اساسی داشته باشد.

حجت الاسلام جعفر رحیمی از جمله ویژگی‌های دیگر خبرنگار را انتقاد سازنده از مشکلات موجود جامعه عنوان و تصریح کرد: خبرنگار نباید انتقام گیر باشد، شغل خبرنگاری بسیار مقدس بوده و کسانی که در این حرفه فعالیت دارند باید به قانون و اخلاق حرفه‌ای پای بند بوده و آبروی دیگران را نریزند.

پاسخگو بودن مسئولین ضامن مقبولیت و مشروعیت است

مهدی الیاسی، فرماندار ساوه در این آئین نیز اظهار داشت: هر مسئولی در جمهوری اسلامی ایران باید یک وجهه رسانه‌ای در خود داشته باشد تا بتواند عملکرد دستگاه مطبوع خود را منعکس کرده و با رسانه‌ها ارتباط‌گیری خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضای گفتمان در کشور باید بیش از پیش افزایش یابد افزود: یکی از مسائلی که چالش‌های جامعه را بهبود می‌بخشد، تقویت فضای گفت‌وگو بین مردم و مسئولان است و رسانه‌ها و خبرنگاران به‌عنوان طبقه میانی بین این دو گروه قرار گرفته و وظیفه سنگینی در شکل‌گیری و حفظ این حلقه دارند.

فرماندار ساوه با بیان اینکه امروز دو عنصر اعتماد و امید در جامعه ما کمرنگ شده است ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه امروز وظیفه بزرگی در امیدآفرینی در جامعه دارند و باید وقایع را دلسوزانه ثبت و ضبط کنند و رسالت خود را برای ترمیم اعتماد مردم به کار بگیرند.

الیاسی خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از همین خلأ ایجاد شده در گفت‌وگوها و انتشار اخبار خود، شک و شبهات را به مخاطب خود القا می‌کند تا به اعتماد عمومی ضربه بزند و واقعیت را وارونه جلوه نشان دهد و تقابل با این حمله دشمن جز با همکاری و تعامل رسانه‌ها با دستگاه‌ها ممکن نیست.

وی با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی، پاسخگو بودن مسئولین ضامن مقبولیت، مشروعیت و تداوم است اضافه کرد: امروز تمام دستگاه‌های شهرستان ساوه بر اساس وظایف محوله پای کار مردم هستند و وظیفه آنها پاسخگویی در قبال عملکردشان است لذا اگر دستگاهی در کار خود کوتاهی کرد مردم و رسانه‌ها باید آن را گزارش کنند.

فرماندار ساوه با اشاره به موقعیت لجستیک ساوه در منطقه گفت: ساوه به‌عنوان یک منطقه ویژه و راه ارتباطی چند استان مهم کشور، موقعیت خاص و ویژه‌ای نسبت به سایر شهرها دارد و همین امر چالش‌هایی را نیز ایجاد کرده است؛ اما تمام توان شهرستان برای حل این مشکلات به کار گرفته شده تا در سریع‌ترین زمان و در صورت تأمین اعتبار رفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435992

مهمترین اخبار ایران و جهان: