نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 13:16

تاکید مقام معظم رهبری بر سلب اعتبار اسناد غیر رسمی است

رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران استان فارس گفت: بر حسب فرمایشات مقام معظم رهبری اسناد غیر رسمی باید سلب اعتبار شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وحید اباذرفرد امروز در جنع خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرنگاران شجاع، کنشگر و ماجراجو  هستن  که همه ذهن، نیرو، احساس و جان خود را برای انتقال خبر به کار می‌برند، گفت: آگاهی بخشی رسالت خبرنگار است که باید در قالب صداقت و امانت داری باشد و واضح بوده که حضور خبرنگار امری ضروری است چرا که جامعه تشنه آگاهی بخشی است. 

وی افزود: کانون سردفتران و دفتریاران به عنوان اعضای جامعه حقوقی کشور سپاسگذار و قدردان تمامی تلاش ها،  رنج ها،  تخریب ها و... شما است چرا که شما خبرنگاران برای جامعه،  بخشی از این موارد را متحمل میشوید و ما نیز تلاش های شما را ارج می نهیم. 

رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران استان فارس با بیان اینکه تعداد 505 دفاتر اسناد رسمی در استان فارس تاسیس شده، عنوان کرد: که 449 آن فعال و 56 دفتر هم تحت کفالت هستند. 

اباذر فرد گفت: در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و ثبت معاملات،  اموال حقوقی، قراردادها و قراردادهای تخصصی،  ساخت و سازها،  مشارکت ها و در واقع همه امور جز ازدواج و طلاق صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه سردفتران هر روزه در دفاتر مشاوره تخصصی به مراجعه کنندگان می دهند، گفت: که علاوه بر دانش حقوقی، تجربه لازم هم دارند که موجب ارائه مشاور حقوقی ثبتی رایگان  به مراجعه کنندگان می شود. 

رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران استان فارس با اشاره به اینکه سردفتران هر روزه با راهنمایی ها و مشاوره های خود اختلافات را حل و فصل میکنند، گفت: و این موجب پیشگیری از دعاوی دادگستری می شود. 

اباذر فرد با بیان اینکه قانون تسهیل در قانونگذاری اشتباهی بود که تیشه به ریشه نظام حقوقی کشور زد؛ گفت: آسیب های آن به راحتی قابل جبران نیست و این امر هیچ اشتغال واقعی ایجاد نمیکند، بلکه کاذب است و نیاز بوده که مجلس فعلی هر چه زودتر فکری برای این قانون کند تا بیش از پیش به جامعه آسیب وارد نشود. 

وی اضافه کرد:  ۴۴۹ دفتر فعال در فارس داریم که حداقل نیمی از آنها در تامین هزینه‌های خود مانده‌اند، در نتیجه اضافه کردن ٨٠٠ دفترخانه اشتغالزایی محسوب نمیشود. 

رئیس کانون سر دفتران و دفتر یاران استان فارس  در ادامه با بیان اینکه سند رسمی قابل انکار و تردید نیست،  بلکه تنظیم کننده روابط حقوقی و معاملاتی افراد جامعه و کمک کننده به پیشگیری از دعاوی، کاهش دهنده پرونده ها به دادگاه و همچنین شفافیت در معاملات اشخاص بوده که کاربرد زیادی در اجرای برنامه های اقتصادی دولت دارد. 

اباذر فرد افزود: در مقابل سند عادی معایبی از جمله پرونده سازی،  دعاوی ساختگی و زمین خواری،  کوه خواری و... را دارد. 

وی در ادامه با تاکید بر فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر سلب اعتبار بر اسناد عادی، گفت: این فرمان نشان از تیزبینی و بصیرت رهبر فرزانه دارد، با این فرمان، قطعا قانون فوق در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب خواهد رسید.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435592

مهمترین اخبار ایران و جهان: