نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 21:54

اعتبارات اختصاص یافته به هواشناسی پاسخگوی نیازها نیست

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: اعتباراتی که برای هواشناسی استان اردبیل اختصاص می‌یابد، حداقل بوده و کفاف نیازهای زیرساختی این اداره کل را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کوهی عصر پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر و تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران این رسانه اظهار کرد: در حال حاضر هواشناسی استان اردبیل با ۷۱ پرسنل در حال فعالیت است که هشت نفر با مدرک دکترا، ۳۵ نفر فوق لیسانس و ۲۸ نفر نیز با مدرک تحصیلی لیسانس در این سازمان فعالیت می‌کنند.

وی هواشناسی استان اردبیل را یک سازمان تخصصی اعلام کرد و گفت: نیروهای هواشناسی با مدارک مرتبط توان تغییرات جوی و اقلیمی را رصد کرده و ۴۵ نفر از این نیروها به صورت شیفتی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از استقرار دفتر هوانوردی در ۲ فرودگاه اردبیل خبر داد و تصریح کرد: تمام داده‌های ماهواره‌ای و هواشناسی به طور کامل رصد شده و در اختیار سازمان‌های مطبوع قرار می‌گیرد.

کوهی با اشاره به اینکه در بحث اعتبارات، هواشناسی با کمبود مواجه است، افزود: نقش هواشناسی به طور کامل در جامعه و حتی بین دستگاه‌های اجرایی و اداری تعریف نشده و به همین دلیل در اختصاص اعتبارات نیز کوتاهی و کاهلی را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال گذشته در شهرستان نمین ایستگاه‌های متعدد باران‌سنجی با پنج میلیارد تومان افتتاح شد بدون اینکه اندکی از اعتبارات این شهرستان به سازمان هواشناسی اختصاص یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از استاندار اردبیل خواست در توزیع مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با هواشناسی و اختصاص اعتبار به این اداره کل اهتمام جدی داشته باشد.

در این بازدید مدیر خبرگزاری مهر استان اردبیل نیز تعامل دوسویه هواشناسی استان و خبرگزاری مهر را مطلوب و مناسب ارزیابی کرد.

مالک پناهی سردی بیان کرد: خبرگزاری مهر در ایام متعدد سال با انعکاس اخبار و رویدادهای هواشناسی توانسته به خبرگزاری مرجع در استان اردبیل تبدیل شود.

وی مطالبه گری را از رسالت‌های خبری این خبرگزاری عنوان کرد و افزود: شعار ما در خبرگزاری مهر استان اردبیل نقد منصفانه پاسخ مسئولانه بوده و بر این اساس اصل رعایت صداقت و امانت داری را سرلوحه کار خبری و رسانه‌ای خود قرار می‌دهیم.

پناهی سردی به فعالیت جهادی خبرنگاران خبرگزاری مهر اشاره کرد و گفت: عده‌ای بر این باورند که خبرنگاران مستخدم نهادی بوده و بر اساس تکلیف اداری به این حرفه مشغولند که این باور کاملاً اشتباه بوده و فقط عشق و علاقه ضامن بقای خبرنگاران این حوزه در عرصه خبری است.

مدیر خبرگزاری مهر استان اردبیل این رسانه را رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا از آرمان‌های انقلاب اسلامی در تمام ابعاد دفاع کرده و پوشش حرفه ای اخبار را با در نظر گرفتن منافع ملی و استانی پیگیری کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436192

مهمترین اخبار ایران و جهان: