نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 01:11

یهودی‌سازی کرانه باختری در سایه سکوت جهانی/ 500 روستا نابود شد!

استاندار قدس اشغالی با انتقاد از اشغالگران، سیاست تدریجی حذف آثار تاریخی فرهنگی و چپاول آثار باستانی کرانه باختری را در ادامه سیاست یهودی‌سازی دانست؛ تاکنون 500 روستای فلسطینی نابود شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار قدس اشغالی با حمله به سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، غارت و سرقت آثار باستانی و تاریخی در کرانه باختری محکوم کرد و سیاست کوچ اجباری فلسطینیان و ساکنان بومی این منطقه را در راستای سیاست فاشیستی و نژادپرستانه این رژیم علیه ملت فلسطین دانست.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که «عدنان غیث» استاندار قدس اشغالی در مصاحبه اختصاصی با این رسانه روسی با حمله به سیاست‌های یهودی سازی این رژیم در کرانه باختری اعلام کرد که تاراج آثار تاریخی و تصرف اماکن تاریخی شهر قدس از سوی تل آویو اقدامی مسبوق به سابقه و در ادامه سیاست‌های پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین صورت می‌گیرد.

استاندار قدس اشغالی افزود: تاکنون ۵۰۰ روستا در فلسطین اشغالی در راستای سیاست‌های و طرح‌های هدفمند این رژیم با همه آثار تاریخی و فرهنگی و باستانی خود با خاک یکسان شده‌اند و این تعرضات بخشی از سیاست اصولی این رژیم از زمان امضای معاهده شوم استعماری «بالفور» (۱۹۱۷) تاکنون بوده است.

عدنان غیث در ادامه مصاحبه خبری خود با اسپوتنیک فاش ساخت: «اسرائیل» آشکارا با تخصیص بودجه‌های هنگفت نظامی و مالی و در برابر دیدگان منفعل سازمان‌های بین‌المللی و حقوقی و جامعه جهانی اقدام به تصرف اماکن تاریخی، دینی و باستانی فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری می‌کند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی سازمان‌های بین‌المللی در برابر تجاوزات این رژیم در چپاول و سرقت آثار تاریخی و هویتی ملت فلسطین در کرانه باختری گفت: تل آویو بدون نگرانی در برابر ناظران بین‌المللی و سازمان‌های حقوقی اقدام به نقض موازین بین‌المللی در چپاول آثار تاریخی فلسطینان می‌کند.

وی با انتقاد از سیاست‌های دوگانه نهادهای بین‌المللی و غرب در برابر تجاوزات این رژیم گفت: «اسرائیل» با بی‌توجهی به بندهای مصوب سازمان‌های حقوقی بین‌المللی و با آگاهی از اینکه موازین و اساسنامه‌های بین‌المللی علیه این رژیم «بی تأثیر» است با تمسک به نقش «وتوی» آمریکا در شورای امنیت به جنایت و تعرضات خود در دستبرد به دارایی‌های تاریخی و تجاوزگری علیه ملت مظلوم فلسطین ادامه می‌دهد.

این مقام سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد که اشغالگران با سرقت اشیا تاریخی فلسطینیان و کوچ اجباری ساکنان بومی و احداث شهرک‌های اشغالی درصدد یهودی سازی کامل شهرهای فلسطین است.

وی با حمله به سیاست‌های «بتسلایل سموتریش» وزیر دارایی «اسرائیل» در یهودی سازی شهرک‌های فلسطینی در کرانه باختری اعلام کرد که سران اشغالگر اخیراً ۱۵۰ میلیون شِکِل پول صرف کرده‌اند تا با چپاول و سرقت آثار تاریخی در کرانه باختری هویت تاریخی آنها را از بین ببرند.

وی تصریح کرد که اشغالگران با صرف هزینه‌های مالی فراوان با تغییر ظاهری قدس اشغالی و جدا کردن روستاها و شهرک‌های فلسطینی با دیوارهای بطنی از هم به یهودی سازی و کنترل کامل مسجد الاقصی ادامه می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1370804

مهمترین اخبار ایران و جهان: