نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:36

حضور در نماز ظهر عاشورا از مؤلفه‌های پایبندی به مکتب عاشوراست

آبادان- امام جمعه آبادان گفت: حضور هیئت‌های عزاداری سید و سالار شهیدان برای اقامه نماز ظهر عاشورا نشانه حرکت مردم در مسیر مکتب عاشوراست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران آبادان بیان کرد: حضور هیئت‌های عزاداری سید و سالار شهیدان برای اقامه نماز ظهر عاشورا نشانه حرکت مردم در مسیر مکتب عاشوراست.

امام جمعه آبادان افزود: بر اساس بسیاری از احادیث و آیات قرآن کریم حضور قشرهای گوناگون در مراسم نماز جمعه اهمیت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: در روز عاشورا و با حضور هیئت‌های سوگواری حضرت اباعبدالله، بهتر و دقیق‌تر می‌توان علل دشمنی برخی از خواص با امام حسین (ع) و رقم خوردن واقعه کربلا را بررسی کرد.

حجت الاسلام غبیشاوی گفت: آنان که دنیاپرستی پیشه کنند هرگز نخواهند توانست در مسیر حق قرار بگیرند و در این شرایط زمینه جسارت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شکل می‌گیرد.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر شاهد برخی کینه‌ورزی و نفرت پراکنی ها از سوی دشمنان اسلام ضد قرآن کریم و شعائر دینی هستیم که این موضوع وظیفه ما را به عنوان مسلمان شیعه عزادار امام حسین (ع) برای مقابله با تحریف‌های دینی و مذهبی سنگین‌تر می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412604

مهمترین اخبار ایران و جهان: