نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 15:06

دیدار و گفتگوی وزرای دفاع روسیه و کره شمالی

وزیر دفاع روسیه امروز، چهارشنبه، در پیونگ یانگ با وزیر دفاع کره شمالی دیدار و گفتگو کرده و در خصوص برنامه‌هایی برای تقویت همکاری‌های نظامی-فنی بین دو کشور به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه که به پیونگ یانگ سفر کرده، امروز، چهارشنبه، در جریان مذاکراتش با همتای خود کانگ سون نام، از وجود برنامه هایی برای تقویت روابط نظامی و نظامی-فنی بین روسیه و کره شمالی خبر داد.

ژنرال شویگو در ابتدای این دیدار گفت: «از آشنایی و دیدار با شما خوشحالم. من با خرسندی دعوت شما را برای بازدید از پیونگ یانگ، پایتخت کشور دوست ما پذیرفتم. من از دوستان کره ای برای برنامه غنی پیشنهادی در جریان این سفر سپاسگزارم. از همان دقایق اول توجه و لطف شما را احساس کردم. در چنین جو دوستانه‌ای نه تنها می توان فعالانه کار کرد، بلکه می توان به نتایج خوبی دست یافت.»

شویگو گفت: «من معتقدم که گفت‌وگوهای امروز ما به تقویت هرچه بیشتر همکاری بین بخش‌های دفاعی دو کشور کمک می‌کند.»

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: تعامل بین دو کشور در دوران پس از جنگ تقویت شد. به گفته وی، بازدید از کشتی‌های جنگی، دیدارهای رسمی مقامات وزارت دفاع و نیروهای مسلح، تبادل هیئت‌ها در سطح کاری و همچنین آموزش پرسنل به حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره کمک کرده است.

وی یادآور شد که کره شمالی یکی از شرکای مهم فدراسیون روسیه است، زیرا دو کشور دارای مرز مشترک و سابقه همکاری غنی هستند.

هیئت نظامی روسیه به ریاست وزی دفاع این کشور شب گذشته وارد پیونگ یانگ شد. سفر وزیر دفاع روسیه به کره شمالی به مناسبت ایام جشن هفتادمین سالگرد پیروزی مردم کره در جنگ آزادی میهنی 1950-1953 انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1405804

مهمترین اخبار ایران و جهان: