نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 23:38

سوئد: آتش‌زدن قرآن بر چهره کشورمان تاثیر منفی گذاشته است

وزیر دادگستری سوئد گفت که هتک حرمت به قرآن کریم، وضعیت امنیتی کشورش را بدتر کرده و بر چهره آن تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «گونار استرومر» وزیر دادگستری و «شارلوت فون اسن» رئیس سازمان اطلاعات سوئد در رابطه با افزایش تحریکات آتش زدن قرآن کریم در این کشور نشست خبری برگزار کردند.

گونار استرومر، وزیر دادگستری سوئد اظهار داشت که بی احترامی به قرآن وضعیت امنیتی کشورش را بدتر کرده و بر چهره آن تاثیر منفی گذاشته است.

استرومر با اشاره به اینکه قرآن سوزی ها و اعتراضات متقابل در نقاط مختلف جهان خطرات امنیتی را در سوئد تشدید کرده است، افزود: این یک وضعیت جدی است که سوئد به عنوان یک کشور اسلام‌ هراس به تصویر کشیده می شود و این وضعیت امنیتی را بدتر کرده و تاثیر منفی بر وجهه کشور ما گذاشت.

استرومر ادامه داد که تلاش های ضدتروریسم تسریع شده و ۱۵ موسسه کشور در این زمینه به حالت آماده باش درآمده‌ اند.

شارلوت فون اسن، رئیس سرویس اطلاعات سوئد نیز در این نشست خبری با یادآوری اینکه سطح خطر تروریسم در کشور از ماه مارس بالا بوده است، ادعا کرد: پس از آتش زدن قرآن کریم، خطر تروریستی فعلی در کشور همچنان در سطح بالایی قرار دارد!

توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد هم در جلسه ای تحت عنوان «بدتر شدن وجهه کشور در دنیای خارج در پی آتش زدن قرآن کریم» که توسط کمیته عدالت پارلمانی این کشور برگزار شد، شرکت کرد.

بیلستروم پس از شرکت در این جلسه طی بیانیه‌ ای خاطر نشان کرد که آتش زدن متون مقدس در سوئد باید جدی گرفته شود.

وی با ادعای اینکه اگرچه سوزاندن قرآن کریم در سوئد قانونی است، اما مناسب نیست، گفت: من از آغاز سوزاندن قرآن با وزرای خارجه بسیاری از کشورها در تماس بوده‌ ام و همچنین با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در این زمینه دیدار خواهم کرد.

یوهان فورسل، و وزیر همکاری توسعه بین‌المللی و تجارت خارجی سوئد پس از فراخوان تحریم شرکت‌های سوئدی توسط جهان اسلام، مقامات شرکت‌های کشورش را به جلسه اضطراری فراخوانده بود.

گفتنی است، سلوان مومیکا که تحت حافظت پلیس سوئد، مقابل مسجد استکهلم نسخه‌ ای از قرآن کریم را سوزانده بود، ۲۰ جولای نیز مقابل سفارت عراق در استکهلم قرآن کریم و پرچم عراق را زیر پا گذاشته و شعارهایی علیه دین اسلام سر داد.

این رخ‌داد با واکنش تند و گسترده در سراسر جهان مواجه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1410548

مهمترین اخبار ایران و جهان: