نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 10:58

۵۱۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

شهرکرد_رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۷۱۲ میلیارد تومان هزینه‌های استان که توزیع شده است حدود ۵۱۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و مزایا پرداخت شده است.

علی شهریارپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شاخصی در چهارمحال و بختیاری گرفته شده تحت عنوان سرانه اعتبارات که میزان اعتبارات مصوب استان تقسیم بر تعداد نیروی انسانی حاضر در دستگاه‌های اجرایی شده است.

وی افزود: سرانه اعتبارات یعنی میزان اعتبارات به ازای هر نفر نیروی انسانی در چهارمحال و بختیاری ۲۴۹ میلیون تومان است، در این شاخص رتبه چهارم را در کشور کسب کردیم که شرایط خوبی به لحاظ اعتبارات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در خصوص مقایسه اعتبارات هزینه‌ای امسال با سال گذشته در استان، ادامه داد: این استان در این مقایسه رشد ۳۳.۳ درصدی دارد این در حالی است که رشد متوسط برای استان‌های دیگر کشور ۳۳.۱۷ درصد است.

شهریارپور عنوان کرد: شرایط اعتبارات هزینه‌ای در چهارمحال و بختیاری نسبت به دیگر استان‌های کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نکته اساسی این است که اعتبارات هزینه‌ای که به استان‌ها اختصاص داده می‌شود جوابگوی نیاز استان چهارمحال و بختیاری نیست، از ۷۱۲ میلیارد تومان هزینه‌های استان که توزیع شده است حدود ۵۱۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و مزایا پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: قانون مربوط به فوق‌العاده دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده است از محل صرفه‌جویی اعتبارات و درآمدهای اختصاصی بار مالی فوق‌العاده ویژه را تأمین و پرداخت کنند.

شهریارپور بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان ردیف سایر اعتبارات در چهارمحال و بختیاری است که باید برای هر چیزی جز پرداخت حقوق هزینه شود، کلیه هزینه‌هایی که دستگاه‌های اجرایی متقبل می‌شوند اعم از مأموریت، بار مالی نیروهای شرکتی، حق‌الزحمه پزشکی، سایر قراردادهای حقیقی و حقوقی، حمل و نقل و ارتباطات و… از این محل تأمین می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374592

مهمترین اخبار ایران و جهان: