نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:29

مسوولان آبیک با نگاه رسانه ای مطلوب، پاسخگوی خبرنگاران باشند

مسوول کانون بسیج رسانه شهرستان آبیک گفت: در شرایط فعلی مسوولان شهرستان باید رسانه ای باشند و با خبرنگاران همراهی و همدلی بیشتری داشته باشند تا در رفع مشکلات مردم بهتر عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سیدفرهاد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک که ظهر امروز در مسجد ولیعصر(عج) برگزار شد، به فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد شهید صارمی و شهدای خبرنگار، بویژه ۱۰ شهید رسانه استان و شهید طهماسب شیخ حسنی خبرنگار شهید شاخص این شهرستان، اظهار کرد: طبق سنوات سالهای گذشته، در هفته خبرنگار برنامه های مختلفی پیش بینی شده که می توان به تجدید میثاق با شهدا و شهید خبرنگار این شهرستان، دیدار با خانواده شهید، امام جمعه، فرماندار و مسوولان استان و شهرستان، مسابقات تیراندازی جام رسانه ها، بازدید از شرکت ها در قالب راویان پیشرفت، برگزاری همایش روز خبرنگار، دوره آموزشی عمومی و تخصصی خبرنگاری، دیدار با پیشکسوتان رسانه، انعقاد تفاهم نامه همکاری رسانه ای، افتتاح سرای خبرنگاران و عضوگیری بسیج رسانه با گستره بیشتر جامعه رسانه ای در شهرستان اشاره کرد. 

وی افزود: وضعیت رسانه‌ای آبیک به رغم داشتن جایگاه مناسب در استان و شهرستان، حقیقتا آنچه که در شأن یک شهرستان با چنین قدمت و مردمی که دارد، نیست. این شهرستان در زمینه نشریه دائمی، سایت و پایگاه‌های خبری، مجلات و فضای مجازی با کمبودها و مشکلاتی مواجه می باشد که لازم است با حمایت مسوولان محلی و استانی مرتفع شود تا آثار مثبت آن بیش از پیش در سطوح مختلف مشاهده شود. 

مدیر خانه مطبوعات شهرستان آبیک با تأکید بر همراهی و ارتباط و همکاری بیشتر مردم آبیک با خبرنگاران این شهرستان تصریح کرد: خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای شهرستان، مشاوران رسانه‌ای امین و مطلع به امور شهرستان بوده و مسوولان و ادارات می توانند از علم و تجربه آنها بهره ببرند و به تقویت روابط عمومی‌ها بپردازند.

نماینده خبرنگاران شهرستان آبیک توجه به رسانه‌های ارزشی و ارزش‌مدار این شهرستان و توسعه این رسانه‌ها و حمایت تمام قد از خبرنگاران را جزو وظایف مسوولان تراز انقلاب عنوان کرد و با قدردانی از نگاه مثبت و حمایت‌های امام جمعه شهر آبیک، ستاد نماز جمعه و مسوولان از خبرنگاران و رسانه‌ها تصریح کرد: در شرایط فعلی مسوولان باید رسانه ای باشند و با خبرنگاران همراهی و همدلی بیشتری داشته باشند تا در رفع مشکلات مردم بهتر عمل کنند.

 مدیر خبرگزاری آریا استان قزوین خاطرنشان کرد: بر همه لازم است با حفظ جایگاه شاخص خبرنگاری، شرایط لازم را برای انجام کار آنان فراهم کرده و به منظور تحقق جهاد تبیین و بیان حقایق با این قشر همکاری گردد.

حسینی تحقق سه ضلع مثلث رسانه، مردم و مسوولان و همکاری فی مابین را برای پیشرفت و رفاه مردم و شهرستان آبیک را ضروری دانست و گفت: تمام تلاش قشر خبرنگار رفع مشکلات مردم و تحقق رفاه آنان و تحقق اهداف ادارات و دولت است و در واقع مسوولان با رفع مشکلات مردم به فرمان رهبر معظم انقلاب درباره ترویج ایمان و امید عمل کرده اند.

وی افزود: با افزایش تعامل مردم با خبرنگاران و ارائه سوژه‌ها، مطالب و گزارش‌ها می‌توان در رفع مشکلات گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

حسینی «حق‌گویی و حق‌طلبی و مطالبه گری حقوق مردم» را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق و خداترس برشمرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرموده است که «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت‌گری نهراس» که باید سرلوحه کار خبرنگاران قرار گیرد و این امر در بین خبرنگاران شهرستان آبیک مشهود است و تاکنون در زمینه های مختلف در گذشته همچون موضوع آب شرب، آلودگی هوا و آلاینده ها در پیغمبرکوه، شرق و غرب و جنوب شهرستان و پروژه های متوقف شده، مسائل اخیر شهرداری آبیک و مشکلات خرد و کلان مردم در روستاها و شهرها و ... داشتن سهم متناسب در مناصب مدیریتی استان و نهایتا داشتن نماینده مستقل آبیک در مجلس که از دولت و مجلس تقاضای مجدانه داریم، مطالبه گری شده و همچنان ادامه دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425548

مهمترین اخبار ایران و جهان: