نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 11:16

استان ایلام نیازمند تجهیزات بیمارستانی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به دلیل نوسانات و افزایش قیمت تجهیزات بیمارستانی، برای تهیه آن ها با مشکلاتی رو به رو هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، سارا فلاحی نماینده ایلام و اعضای مجمع خیرین سلامت استان ایلام صبح امروز با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام دیدار کردند.

دکتر جاسم محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این دیدار گفت: قسمتی از اعتبارات و هزینه‌ های دانشگاه‌ ها باید از منابع درآمدی دانشگاه انجام شود که این منابع عمدتاً در بیمارستان است و بیمارستان هم تعرفه پایین دارد و سیستم پرداخت بیمه‌ای با تاخیر انجام می‌گیرد و شاید تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور در حال حاضر بدهکار هستند.

وی در ادامه افزود: از نظر جمعیتی دانشگاه علوم پزشکی کوچکترین استان کشور هستیم که نزدیک ۳۰۰ میلیارد بدهی دارد.

محمدی بیان کرد: بیمارستان‌های استان عملا زیان ده هستند و هرچه از درآمد این بیمارستان ها به حساب دانشگاه می آید برای خود بیمارستان هزینه خواهد شد.

وی یادآور شد: علاوه بر مشکلات بودجه‌ای که باید به صورت ریشه ای حل شوند، مشکلات تجهیزات در استان است و مردم برای درمان به سایر استان ها مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: به علت نوسانات قیمت و افزایش قیمت تجهیزات، برای تهیه آنها با مشکلاتی روبرو هستیم، حمایت‌ هایی انجام گرفته ولی اثر آنچنانی ندارد و نیازمند حمایت از سوی مسئولان کشور هستیم و امید است در این سفر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به استان ایلام، این انتظارات برآورده شود.

ناصر نجفی معاون توسعه و منابع انسانی استانداری ایلام در این دیدار گفت: در دولت کار و کرامت و با تلاش استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و مدیران استان، خدمات مهمی در استان صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد زائرین در ایام اربعین از مرز بین المللی مهران عبور می کنند لازم است که این مسئله در برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت به شکل خاص لحاظ گردد.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار اظهار داشت: در حال حاضر موضوع توریست درمانی یکی از منابع درآمدی برای استان بوده و هم اکنون دانشجویانی از کشورهای عراق و پاکستان در استان تحصیل می‌کنند که لازم است به این موضوع توجه شود.

نجفی یادآور شد: در حوزه ساخت بیمارستان در استان، کار انجام شده ولی به تجهیزات و اعتبارات نیازمند هستیم و بخش خصوصی قادر به تأمین سرمایه‌ در این بخش نیست و باید از لحاظ منابع دولتی برای تامین تجهیزات به روز در بیمارستان ها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به ایلام سفر کرده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1424348

مهمترین اخبار ایران و جهان: