نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 15:42

زیرساخت های لازم برای توسعه ایلام بیشتر مورد توجه قرار گیرد

ایلام-امام جمعه موقت ایلام گغت: زیرساخت های لازم برای توسعه ایلام از سوی مسئولان کشوری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شمس الله سراج در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت‌های اقتصادی در کشور مثل مرز مهران است که سالانه میلیون‌ها عاشق حسینی از این مرز وارد عتبات عالیات می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های استان ایلام، افزود: زیرساخت‌های استان از جمله جاده‌ها و راه‌های استان نیازمند توجه جدی مسئولان کشوری است.

امام جمعه موقت ایلام گفت: روز گذشته وزیر راه و شهرسازی سفری به استان ایلام داشتند و امیدواریم شاهد تحول در حوزه‌های مختلف زیرساخت‌های ارتباطی در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استان قول‌های وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص بودجه لازم برای تکمیل پروژه‌های راهسازی استان را پیگیری کنند، اضافه کرد: تکمیل پروژه‌های راهسازی می‌تواند زمینه ساز خروج استان از بن بست باشد.

حجت الاسلام سراج بیان کرد: بنا شده که بعد از اربعین حسینی سفر رئیس جمهور به استان انجام شود، این سفر بهترین فرصت برای توسعه استان در تمامی بخش‌ها است.

وی اظهار کرد: مسئولان دستاوردهای دولت را برای مردم بیان کنند چراکه ممکن است یک جاده‌ای که چند هزار میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است، به چشم نیاید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان ایلام گفت: باید از ظرفیت مرز مهران بیشتر برای توسعه استان استفاده شود، باید زمینه‌ای ایجاد شود که بازارچه مرزی مهران برای انجام فعالیت‌های پیله وری و تجاری مردم استان مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام سراج عنوان کرد: باید به احداث صنایع کوچک در استان توجه ویژه شود، این بخش در استان جای کار دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: توسعه صنایع کوچک و خرد علاوه بر اینکه باعث ایجاد اشتغال می‌شود، از نظر اقتصادی می‌تواند زمینه ساز تأمین قطعات مورد نیاز شرکت‌ها و صنایع بزرگ باشد تا این استان از نظر اقتصادی رونق بگیرد.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به اینکه در سال انتخابات قرار داریم، عنوان کرد: لازم است که احزاب سیاسی بیش از گذشته در عرصه سیاسی و انتخابات کشور حضور داشته باشند چراکه هم برای ترویج حضور مردم انتخابات و هم در ایجاد بسترهای لازم برای ورود افراد شایسته مؤثر است.

حجت الاسلام سراج با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور، گفت: آزادگان سرافراز، سال‌ها در زندان‌ها و اردوگاه‌های بعثی مورد شکنجه واقع شدند و خاطرات این عزیزان بسیار شنیدنی و درس آموز است که باید رسانه‌ها و صدا و سیما این خاطرات را با زبان هنر برای جامعه بیان کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436992

مهمترین اخبار ایران و جهان: