نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 12:21

اجرای طرح پزشک خانواده شهری تا پایان سالجاری تمدید شده است

زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان،گفت: اجرای طرح پزشک خانواده شهری ازبرنامه های مهم بیمه سلامت است و بنا بر ضرورت این برنامه تا پایان سال جاری تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کرمی زنجانی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران، از ارائه ۵۱ بسته حمایتی از بیماران خاص بر اساس تعریف انجام شده در سامانه‌ها تا مقطع کنونی خبر داد و گفت: در کنار اجرای این طرح پرداخت‌هایی به یک هزار و ۶۹۰ بیمار، خارج از ضوابط انجام شد.

وی ابراز کرد: از ۴۱۵ مرکز مشمول رتبه بندی ۲۷۸ مرکز در رتبه آ، ۹۷ موسسه و مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی در رتبه بی، هشت مرکز در رتبه سی و یک مرکز در رتبه دی قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده شهری از دیگر برنامه‌های این اداره است و بنا بر ضرورت این برنامه تا پایان سال جاری تمدید شده و تمدید اعتبار بیمه‌ها برای بیمه شدگان روستایی، مددجویان کمیته و بهزیستی انجام شده است.

کرمی تاکید کرد: در سال جاری ۶۰ بازدید نظارتی این اداره کل با رویکرد طرح دارویار انجام شد و ۱۱۵ مورد بازدید برای اجرای دستورالعمل بیماران خاص و صعب العلاج انجام شده است.

وی گفت: میزان مشارکت دهک چهار تا قبل از این مصوبه پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه و میزان پرداختی دهک پنج، ۲۰ درصد حق بیمه بود که از این پس رایگان می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان، اجرای طرح پزشک خانواده شهری را از دیگر برنامه‌های این اداره بیان کرد و گفت: بنا بر ضرورت این برنامه تا پایان سال جاری تمدید شده و تمدید اعتبار بیمه‌ها برای بیمه شدگان روستایی، مددجویان کمیته و بهزیستی انجام شده است.

کرمی تصریح کرد: از شهریور ۴۰۱ کار عملیاتی شدن تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج آغاز شده و این صندوق در مهر و آبان پیگیری و تشکیل شد و تا پایان سال گذشته توانستیم هشت هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج را شناسایی کنیم.

وی در پایان گفت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436704

مهمترین اخبار ایران و جهان: