نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 13:05

پیشرفت 40 درصدی پروژه جهادآبرسانی در کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از پیشرفت 40 درصدی پروژه جهادآبرسانی به 169 روستای استان خبر داد.

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به پروژه‌های بخش آب شرکت آب و فاضلاب استان کردستان اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی در سطح کشور توسط وزارت نیرو با هدف آبرسانی به روستاهای محروم از اواخر سال 1400 آغاز شده که سهم کردستان در این زمینه آبرسانی به 169 روستا در قالب قراردادی به مبلغ 527.8 میلیارد تومان در حال اجراست و 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 تصفیه‌خانه آب در استان در مدار بهره‌برداری هستند، گفت: در حوزه شهری تصفیه‌خانه‌های 1 و 2 سنندج، 1 و 2 سقز، بانه، حسن آباد یاسوکند، مریوان، دیواندره و دلبران قروه و تصفیه‌خانه روستایی قلیان سنندج در مدار هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفا کردستان، طرح ارتقاء تصفیه‌خانه‌های آب 1 و 2 سنندج و شماره 1 سقز هم در دست اجرا است.

فرهاد افزود: در بخش فاضلاب هم 10 واحد تصفیه‌خانه در شهرهای سنندج، سقز، بانه، مریوان، قروه، بیجار، سریش آباد، کامیاران و حسن آباد یاسوکند و تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی حسین آباد سنندج در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

وی تصریح کرد: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای دیواندره، دهگلان و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی خامسان، قلیان، قروچای، شوی، سراب قامیش در دست احداث و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای سنندج، مریوان، سقز، بانه و سریش آباد هم در دست ارتقاء هستند.

 مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: تصفیه‌خانه اضطراری شهر مریوان به عنوان بخشی از طرح آبرسانی اضطراری به این شهرستان از محل سد گاران با ظرفیت تصفیه 250 لیتر در ثانیه انجام می‌شود.

فرهاد افزود: این تصفیه خانه شامل ایستگاه پمپاژ آب خام و آب تصفیه شده، 5 واحد فیلتر شنی، مخزن یکهزار مترمکعبی، ساختمان تابلوبرق و‌نگهبانی و محوطه سازی است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426904

مهمترین اخبار ایران و جهان: