نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 08:52

تولید نمایشگر هوشمند تخت بیمارستانی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند نمایشگر هوشمند تخت‌های بیمارستانی و اتاق عمل را طراحی و تولید کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس بیش از یک دهه است که در ساخت اتاق‌های عمل هوشمند و یکپارچه فعالیت می‌کند و اخیراً یک محصول جدید با عنوان "سیستم ثبت و نمایش اطلاعات بیمار" ساخته است.

رضا کشاورز؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در همین زمینه اظهار کرد:‌ در بخش‌های مختلف اتاق عمل، کاغذهایی بالای سر بیمار چسبانده شده و مشخصات بیمار و نام پزشک معالج در آن درج شده است و این محصول ساخته شده، یک سیستم هوشمند و دیجیتال است که به جای کاغذ، در کنسولِ بالای سر بیمار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد:‌ این سیستم هوشمند برپایه لینوکس با سرور بیمارستان در ارتباط است و بر روی کنسول بالای تخت بیمار، اطلاعات را نمایش می‌دهد. ثبت مشخصات بیمار، ثبت تریاژ و ثبت علائم حیاتی بیمار از جمله اِلِمان‌هایی است که در این سیستم قابل رویت است.

کشاورز گفت: امکان نمایش همزمان اطلاعات این سامانه بر روی تلفن‌های همراه اندروید و IOS فراهم است و از این طریق دسترسی پزشک معالج از هرجای بیمارستان به اطلاعات بیمار را فراهم می‌سازد. 

در این سیستم از یک دستیار صوتی استفاده شده که با صدا کردن پرستار، تلفن میز پرستار زنگ خورده و شماره تخت بر روی مانیتور آن قرمز می‌شود و پرستار از این طریق از نیاز بیمار آگاه می‌شود.

این محصول روند ترخیص بیمار را نیز تسهیل کرده و این امکان را به ما می‌دهد که در پایان مراحل درمان، متوجه شویم که چه اعمالی بر روی بیمار و همچنین چه هزینه‌هایی برای آن انجام شده است.

این دستگاه نمونه خارجی ندارد و بنابر نیاز بیمارستان، قابلیت سفارشی‌سازی را دارد. به طور کلی این دستگاه خطای انسانی را کاهش داده و کاغذ و کاغذبازی را حذف می‌کند و زمان احیای بیمار که یک زمان طلایی است، به طور سریع و بهینه بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1428092

مهمترین اخبار ایران و جهان: