نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 12:27

بازدید مشاوران آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن از بیمارستان‌های قرقیزستان

گروهی از مشاوران پزشکی آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن «جایکا» به منظور اختصاص 7.5 میلیون دلار کمک مالی برای تجهیز بیمارستان‌های قرقیزستان از 10 بیمارستان شهر «بیشکک» و منطقه «چوی» بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در «بیشکک»، گروهی از مشاوران پزشکی آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن«جایکا JICA» به منظور اختصاص 7.5 میلیون دلار کمک مالی در جهت تجهیز بیمارستان‌های قرقیزستان، از 10 بیمارستان شهر «بیشکک» و منطقه «چوی» بازدید کرده و لیستی از تجهیزات لازم را تهیه کردند.

پیش از بازدید از بیمارستان‌های قرقیزستان، «طلای بیک ماسابیروف» نماینده پارلمان با «کاواموتو هیرویوکی» نماینده مقیم جایکا در این کشور و مشاوران پزشکی این سازمان که از «توکیو» آمده بودند، دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در مورد اجرای تفاهم‌نامه امضا شده قبلی پیرامون اختصاص 7.5 میلیون دلار کمک مالی این سازمان برای خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌های قرقیزستان گفت‌وگو کردند.

پیش بینی می‌شود تجهیزات پزشکی مدرن در اواخر سال 2024  یا اوایل سال 2025 به طور کامل وارد این کشور شود.

در پایان ماسابیروف از حمایت طرف ژاپنی تشکر و برای همکاری‌های مثمر ثمر ابراز امیدواری کرد.

هیرویوکی نیز به نوبه خود از نماینده پارلمان این کشور به دلیل توجه ویژه به اجرای پروژه کمک مالی که برای مردم اهمیت زیادی دارد، تشکر کرد.

«جایکا JICA » یک سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینهٔ توسعه به دولت این کشور و سایر کشورها کمک می‌کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428648

مهمترین اخبار ایران و جهان: