نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 11:19

رهاسازی ۸۵ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: امسال با رشد ۱۰ درصدی ۸۵ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های هدف مازندران رهاسازی شد تا راهی دریا شود و در فصل صید به تور صیادان بنشینند.

قاسم کریم‌زاده درباره افزایش ذخایر دریایی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: ۳هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران صید شد که نسبت به سال گذشته ۹۴درصد افزایش صید را در جامعه صیادی داشتیم.

وی افزود: امسال هم با رشد ۱۰ درصد ۸۵ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های هدف استان رهاسازی شد تا راهی دریا شود و در فصل صید به تور صیادان بنشینند.

مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه ۴ دهه اخیر حدود ۲میلیارد قطعه انواع ماهی‌های استخوانی تولید شده است، تصریح کرد: حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر ازجمله برنامه‌‌های شیلات است؛ درحالی که طی یک دهه اخیر صید به‌طور چشمگیری کاهش یافت به همین دلیل کار تکثیر ماهی در دریای مازندران شدت گرفت.

کریم‌زاده با اشاره به اینکه حفظ و بازسازی دریای خزر از برنامه‌های سازمان شیلات مازندران است، بیان کرد: سالانه میلیون‌ها قطعه بچه ماهی سفید از قبیل ماهی‌های کپور، آزاد و خاویاری تولید و برای حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر در رودخانه‌های مهم شیلاتی استان رها‌سازی می‌شود.

وی یادآور شد: امسال۴۰ درصد از بچه ماهی‌های تولیدی در رودخانه‌های شرق، ۳۰ درصد در روخانه‌های شهرستان‌های مرکزی و ۳۰ درصد در رودخانه‌های غرب مازندران رها‌سازی شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428504

مهمترین اخبار ایران و جهان: