نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 19:04

پوتین: تلاش‌ برای شکستن خطوط دفاعی روسیه ناموفق بود

رئیس جمهور روسیه در گفت‌و‌گو با تلویزیون دولتی این کشور از شکست پاتک ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از شکست پاتک ارتش اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ با تلویزیون دولتی این کشور که بخش‌هایی از آن منتشر شد، گفت که ضد حمله اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای الحاق شده ناموفق بود.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است .

پوتین در این گفت‌گو اظهار داشت که تلاش‌ها برای شکستن خطوط دفاعی روسیه «ناموفق» بود.  

او همچنین گفت که روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت استفاده از بمب‌های خوشه‌ای، از چنین تسلیحاتی استفاده کند.

اخیرا رسانه‌ها اعلام کردند که اوکراین بمب خوشه‌ای را از آمریکا دریافت کرده است. ژنرال «اولکساندر تارناوسکی» فرمانده عملیات نیروهای مشترک «تاوریا»در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» ضمن اعلام این خبر افزود: دشمن هم می‌فهمد که با دریافت این مهمات، ما برتری خواهیم داشت. دشمن آن بخش از اراضی که امکان استفاده از این (مهمات) در آن وجود دارد را رها خواهد کرد.»

پوتین در این باره  اظهار داشت: «ما ذخایر کافی از آنها را داریم.  البته روسیه هنوز از این مهمات استفاده نکرده و نیازی به استفاده از بمب‌ خوشه‌ای در اوکراین نداشته است.»

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اقدام آمریکایی‌ها برای دادن بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین افزود: «مهمات آنها رو به اتمام است.»

«پیمان ممنوعیت بمب‌های خوشه‌ای» یک معاهده بین‌المللی است که هر گونه استفاده، انتقال، تولید و انبار این بمب‌ها را ممنوع اعلام می‌کند. این پیمان روز ۳۰ مه ۲۰۰۸ در دوبلین به تصویب رسید و از اوت ۲۰۱۰ اجرایی شد. آمریکا، روسیه و اوکراین جزو کشورهایی هستند که این معاهده را امضا نکرده‌اند. این بمب‌ها پس از پرتاب به شمار زیادی بمب کوچکتر تبدیل می‌شوند که می‌تواند باعث کشتار گسترده غیرنظامیان شود. بمب‌های منفجر نشده نیز برای چند دهه خطر به همراه دارند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364248

مهمترین اخبار ایران و جهان: