نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 18:45

ممنوعیت‌‎های جدید وارداتی روسیه علیه کشورهای غیردوست

دولت روسیه امروز ممنوعیت‌‎های جدید وارداتی علیه کشورهای غیردوست که از سوی «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر تدوین شده است را رسانه‌ای کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که واردات ماهی و محصولات مرتبط با آبزیان را از کشورهای غیردوست ممنوع کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، روسیه در این خصوص اعلام کرد که تعرفه واردات برخی از نوشیدنی ها را از فرانسه و ایتالیا بالا برده تا از واردات آن ها به مسکو جلوگیری شود.

بر اساس اعلام رویترز، مسکو معتقد است که این کشور می تواند با اتکاء به تولیدکنندگان داخلی، خلاء مربوطه را جبران کند.

واردات مسکو از کشورهایی که به بهانه اجرای عملیات ویژه روسیه در اوکراین در سال ۲۰۲۲، این کشور را هدف تحریم های خود قرار دادند، کاهش یافته است.

دولت روسیه امروز با تشریح اقداماتی که توسط «میخائیل میشوستین» نخست‌ وزیر تدوین شده است، در بیانیه ای اعلام کرد: عوارض گمرکی بر واردات از کشورهای «غیردوست» از ۱۲.۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

در همین ارتباط، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پیشتر اعلام کرد که تمام انرژی و کالاهای صادراتی این کشور از این پس به روبل قیمت گذاری شده و با این پول به دیگر کشورها صادر می‌شود.

مسکو قبلاً خواستار پرداخت هزینه صادرات گاز به کشورهای متخاصم به ارز روسیه شده بود.

ویاچسلاو ولودین، رئیس مجلس دومای روسیه هم در این باره گفت که پسکوف سخنگوی کرملین در گفتگو با وی خواستار قیمت گذاری تمام کالاهای صادراتی روسیه به ارز داخلی شده است.

سخنگوی کرملین گفت: این ایده‌ای است که قطعاً باید روی آن کار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1402748

مهمترین اخبار ایران و جهان: