نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 02:24

اجرای طرح شهدای «قریب» در لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از اجرای طرح شهدای «قریب» با موضوع شهدای در اسارت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هبت الله هاشمی شامگاه شنبه در دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان، اظهار داشت: شورای ترویج در استان یکی از قوی‌ترین جلسات شورای ترویج کشور است، به‌طوری‌که در دو هفته گذشته رئیس بنیاد شهید در حضور رئیس‌جمهوری، شورای ترویج استان لرستان را به‌عنوان نمونه و الگو معرفی کرد.

وی افزود: بر اساس اساسنامه در شورای ترویج ۱۵ مدیرکل عضویت دارد، درحالی‌که در استان لرستان تنها استانی هستیم که همه مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو این مجموعه هستند و همه جلسات تاکنون با حضور استاندار برگزار شده است و بسیاری از مصوبات شورای ترویج جنبه ملی پیدا کرده و به‌عنوان الگو معرفی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به کشور، عنوان کرد: در هفته آزادگان همه دستگاه‌های اجرایی از آزادگان مجموعه‌ها تجلیل کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی، گفت: به تاسی از حضرت رقیه (س) که در اسارت شهید شد، عنوان کرد: در این راستا امسال طرح شهدای «قریب» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۵ شهید «قریب» در استان و آزادگانی که در اسارت به شهادت رسیدند و در زندان‌های رژیم بعثی به خاک سپرده شده‌اند، گفت: حدود ۱۰ پیکر از این شهدا به کشور بازنگشته‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام در همه شهرستان‌ها سخنرانی آزادگان پیش از خطبه‌های نمازجمعه است.

حجت‌الاسلام هاشمی، بیان کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده حضور آزادگان و بیان خاطرات در برنامه‌های تلویزیونی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی «نوای مهر»، عنوان کرد: استان لرستان میزبان ۴۰۰ مهمان داخلی و ۱۰۰ مهمان خارجی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به بحث یک‌درصدی بودجه ایثار و شهادت در دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: این موضوع با معاونت و مدیریت برنامه‌ریزی استان لرستان و همچنین و مدیرکل امور اقتصادی حل شد و به‌زودی به همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی، اظهار کرد: هر کتاب، فیلم و نوشته‌ای در بحث ایثار و شهادت به چاپ برسند و نشر پیدا کند باید به تأیید کمیته فرهنگی هنری بنیاد شهید برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439104

مهمترین اخبار ایران و جهان: