نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 08:12

موالید چهارمحال و بختیاری 2.6 درصد کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری از کاهش 2.6 نرخ موالید در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: تعداد موالید چهار ماه نخست امسال ۴ هزار و ۵۰۳ نفر ثبت شده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۶۲۳ نفر بوده است که کاهش ۱۲۰ نفری را نشان می‌دهد.

علی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به الزامات جوانی جمعیت در نظام سلامت، افزود: قدرتمندترین رسانه برای اثرگذاری بر تصمیم‌گیری خانواده‌ها در این خصوص توصیه‌های چهره به چهره بهورز یا مراقب سلامت به عنوان امین افراد و نجات‌گر سلامت مردم منطقه است.

 رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: نفوذ کلام کارکنان شبکه بهداشت به حدی‌ست که مردم توصیه‌های آنها را برای حفظ سلامتی خود را حجت دانسته که این موضوع در راستای ارتقا سلامت مردم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

احمدی با اشاره به اینکه از جمله ظرفیت‌های بی‌نظیر بهورزها و مراقبین سلامت امکان آموزش چهره به چهره به مردم به ویژه زنان است، بیان کرد: هم‌اکنون در کشور ۲۸ هزار بهورز مشغول به خدمت در مناطق روستایی و عشایر هستند که هر کدام به طور متوسط حدود ۵۰۰ نفر را پوشش می‌دهند که از این تعداد به طور متوسط ۱۳۵ نفر در سنین باروری هستند.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431492

مهمترین اخبار ایران و جهان: