نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 13:48

کی‌یف پاییز را بانخستین محموله تانک‌های آبرامز «معیوب» آغاز میکند

یکی از مقامات ارشد پنتاگون تایید کرد که نخستین محموله تانک‌های آمریکایی «آبرامز» اوایل پاییز به دست کی‌یف خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دوگلاس بوش، معاون وزیر ارتش آمریکا در امور لجستیک و فناوری گفت که نخستین محموله تانک‌های آمریکایی آبرامز تا اوایل پاییز به دست اوکراین خواهد رسید.

بوش گفته که تانک‌ها آماده تحویل است اما «تجهیزات باید ابتدا به اروپا و سپس به اوکراین تحویل داده شوند.» به گفته وی، واشنگتن در نظر دارد تا برای نیروهای اوکراین، مهمات، لوازم یدکی و تجهیزات سوختی فراهم آورد و همه این موارد در محموله تانک‌های آبرامز به دست کی‌یف خواهد رسید. وی اضافه کرد که «بنابراین، محموله فقط محدود به تانک نیست و یک مجموعه کامل به همراه آن ارسال خواهد شد.»

آمریکا وعده ارسال ۳۱ دستگاه تانک را به کی‌یف داده است. نشریه پولیتیکو در اواخر جولای گزارش داد که تنها بین ۶ تا ۸ دستگاه از تجهیزات و ادوات جنگی سنگین ممکن است تا سپتامبر به اوکراین برسد.

به نوشته رسانه‌های غربی، ارتش آمریکا در ماه مه در آلمان، آموزش کار با تانک‌های آبرامز را به اپراتورهای اوکراینی آغاز کرد. یکی از مقامات پنتاگون گفته است که این دوره آموزشی ۱۰ هفته‌ای تا آگوست به پایان می‌رسد.

پنتاگون در ابتدا قصد داشت تا از نسخه جدیدتر این تانک‌ها به نام M۱A۲ برای آموزش استفاده کند اما در مارس نظرش را تغییر داد و مدل M۱A۱ را انتخاب کرد. نیوزویک و پولیتیکو پیش‌تر گزارش کرده بودند که تجهیزات «حساس و محرمانه» تانک‌های ساخت آمریکا پیش از ارسال به اوکراین، از آنها خارج خواهد شد.

از جمله این تجهیزات محرمانه می‌توان به سیستم‌هایی که به توپچی و فرمانده، قدرت مانور می‌دهد و همچنین گلوله حاوی اورانیوم ضعیف‌شده، اشاره کرد. واشنگتن تاکنون حدود نیمی از ۱۹۰ دستگاه زره‌پوش بردلی که به اوکراین وعده داده را در اختیار این کشور قرار داده است. بسیاری از این جنگ‌افزارها در جریان ضدحملات ناموفق اوکراین که از اوایل ژوئن شروع شده، از بین رفته اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432092

مهمترین اخبار ایران و جهان: