نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 14:05

استاندار البرز: انتقال زندان قزلحصار در دستورکار است

استاندار البرز گفت: انتقال زندان‌های ملی از البرز در دستور کار قرار دارد از این رو زندان قزلحصار نیز تخلیه می‌شود.

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، در گفت‌وگو با رادیوی البرز با بیان اینکه سفر وزیر نیرو به البرزمصوباتی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان به دنبال داشت، گفت: در پی دریافت سهمیه برای استان، سهم البرز از سدها به ۱۶۰ هزار متر مکعب رسید که با ارتقا زیرساخت‌های لازم مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

اقداماتی که برای معضل کم آبی البرز مدنظر قرار گرفت

وی افزود: طی سفر وزیر نیرو مصوبه احداث تصفیه خانه شماره ۳ استان البرز اخذ شد. همچنین تصفیه خانه شماره ۲ به بهره‌برداری رسید. همچنین مقرر شد ۱۱۰ هزار مترمکعب مخزن احداث شود.

این مقام مسؤول یادآور شد: آب اشتهارد با چشم انداز سال ۱۴۳۰ با برنامه ریزی که صورت گرفته است تأمین می‌شود در این میان ۳۲ کیلومتر لوله گذای با هدف دریافت حق آبه از سد طالقان احداث شد.

استاندار البرز تصریح کرد: مقرر شد ۲ پست ۴۰۰ کیلو ولت دیگر در کمال آباد و اشتهارد احداث شود. همچنین نیروگاه منتظر قائم بستری برای تولید هزار مگا برق خواهد شد.

وی اضافه کرد:احداث نیروگاه تجزیه پذیر خورشیدی در اراضی به مساحت هزار هکتار در شهرستان اشتهار‌د از دیگر مصوبات سفر وزیر نیرو به استان البرز بود‌.

روند تشریح یارانه نان در البرز

استاندار البرز در بخش دیگری ضمن تشریح روند تخصیص یارانه در خصوص نان، اضافه کرد: نان در البرز افزایش قیمت نخواهد داشت. 

وی یادآور شد: اتفاقات خوبی در حوزه غله افتاده است، نسبت به سال گذشته در ارتباط با خرید تضمینی گندم بیش از ۲ برابر سال گذشته اقدام شده است.

تکلیف زندان قزلحصار چه می‌شود؟

وی در ادامه به تعیین تکلیف زندان قزلحصار اشاره کرد و گفت: اراده ملی، عزم و انسجام استانی و خواست مردم، انتقال زندان‌های ملی از البرز بود که اکنون در خصوص زندان رجایی شهر محقق شد.

استاندار البرز اضافه کرد: انتقال زندان‌های ملی از استان که از سال‌ها پیش، دغدغه مسؤولان و مطالبه مردم است، با انسجام و یک عزم ویژه استانی و ملی تمامی زندانیان زندان رجایی منتقل شده اند و برای مکان فعلی این زندان نیز طرح ها و برنامه هایی با هدف انتفاع مردم در دستور کار است.

وی در پایان تصریح کرد: انتقال زندان قزلحصار نیز مصوب و در دستور کار است، در حال حاضر نیز تنها بخشی از زندانیان رجایی شهر به قزلحصار منتقل شده اند. 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432248

مهمترین اخبار ایران و جهان: