نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 09:51

عاشورا پس از ۱۴ قرن همچنان زنده و پابرجا است

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: عاشورا پس از ۱۴ قرن همچنان زنده و پابرجا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح روز چهارشنبه در مراسم سوگواری ماه محرم و قرائت زیارت عاشورا گفت: با هر اشکی که برای امام حسین (ع) ریخته می‌شود تمامی گناهان شخص بخشیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای این بود که بندگان خدا را از جهالت و نادانی نجات دهد، افزود: امام حسین (ع) برای اجرای عدالت و تحقق آزادی، جان خود را فدا کردند.

وی بیان داشت: زیارت عاشورا مملو از عرفان و معرفت است و یک ارتباط عاشقانه با خداوند متعال و امام حسین (ع) است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: راه و خط سرخ امام حسین (ع)، یک خط و اعلام جنگ دائمی در طول عمر انسان در برابر همه ظالمان و استکبار جهانی است، انسان حسینی به هر سمتی که غالب شود حرکت نمی‌کند بلکه به دنبال خون‌خواهی امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: باید افق دید خود را در فرهنگ معرفتی ائمه اطهار (ع) بالا ببریم و این در واقع یک مرزبندی عقیدتی و فکری برای همه ماست که در برابر دشمنان آن حضرت، دشمن و در برابر دوستان و یاران آن حضرت، دوست هستیم.

وی اضافه کرد: با برافراشتن بیرق عزای حسینی در منازل و ادارات، اعلام می‌کنیم که ما عزادار امام حسین (ع) هستیم و در خط سرخ و مسیر آن حضرت گام بر می‌داریم.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: عاشورا برای ما عبرت و درس است دیدیم کسانی که مسلم بن عقیل را به عنوان نماینده امام رها کردند و شمشیر به دست گرفتند و با امام زمانشان جنگیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره برگزاری کنگره بزرگ اربعین در استان، افزود: قرارگیری ایلام بعنوان قطب اربعین یک موهبت الهی برای مردم این استان است و خدمت به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) بسیار ارزشمند است که این سعادت بزرگ نصیب مردم شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1404504

مهمترین اخبار ایران و جهان: