نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 10:43

افزایش امار جرم و جنایت در آمریکا در سال ۲۰۲۳

اداره پلیس واشنگتن فاش کرد که جنایات خشونت بار در واشنگتن نسبت به سال گذشته میلادی ۳۷ درصد افزایش یافته و از ۲۳۵۰ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۳۲۱۶ مورد در سال جاری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اداره پلیس واشنگتن اعلام کرد که میزان جرم و جنایت در پایتخت آمریکا به ویژه با افزایش قتل و سرقت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

طبق آمار منتشر شده از سوی اداره پلیس واشنگتن، قتل‌ها در این شهر از ابتدای سال ۲۸ درصد افزایش یافته و از ۱۲۶ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۱۶۱ مورد در سال ۲۰۲۳ رسیده است. علاوه بر این، موارد تجاوز جنسی ۱۹٪ و حمله با سلاح خطرناک هم ۴٪ افزایش یافته است.

بر اساس این آمار، به طور کلی جنایات خشونت بار در واشنگتن نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته و از ۲۳۵۰ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۳۲۱۶ مورد تا کنون در سال جاری رسیده است.

جرایم مربوط به اختلافات ملکی در واشنگتن نیز در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته و از ۱۳۴۴۳ مورد به ۱۷۳۳۱ مورد رسیده است.

تعداد پرونده‌های سرقت خودرو هم در پایتخت آمریکا دو برابر شده و میزان آتش زدن عمدی اموال با ثبت رکورد ۳۰۰ درصدی، از دو حادثه به هشت مورد افزایش یافته است.

اداره پلیس واشنگتن افزود که جرم ترکیبی در واشنگتن ۳۰ درصد افزایش یافته و از ۱۵۷۹۳ مورد به ۲۰۵۴۷ مورد رسیده است.

پیش از این، وب‌سایت « semafor» گزارش داده بود که تعداد تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۲۰۲ مورد بوده که معادل ۱۰.۶ تیراندازی در هفته است.

به گزارش این سایت، تنها در سال جاری بیش از ۱۴۵۰۰ نفر در ایالات متحده به دلیل خشونت‌های مسلحانه کشته شدند و تیراندازی‌های دسته جمعی در ایالات متحده جان ۲۷۶ نفر را در سال ۲۰۲۳ گرفت. از اول ژانویه ۲۰۲۳ تا کنون نیز ۷۹۲ نفر در اثر تیراندازی زخمی شده اند.

در آمریکا تعداد سلاح از شمار ساکنان بیشتر است و این کشور بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از تیراندازی با سلاح را در بین همه کشورها داشته است. این آمار در سال ۲۰۲۱، ۴۹۰۰۰ نفر و در سال ۲۰۲۰، ۴۵۰۰۰ نفر بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433348

مهمترین اخبار ایران و جهان: