نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 00:24

اجازه تخریب ورزشگاه سن‌سیرو رسماً از تیم‌های شهر میلان گرفته شد!

آخرین امید تیم‌های فوتبال اینتر و میلان برای ساخت استادیومی جدید در محل ورزشگاه خانگی فعلی‌‌شان هم از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همانگونه که انتظار می‌رفت، شهرداری میلان سرانجام به‌صورت رسمی اعلام کرد که ورزشگاه تاریخی این شهر، جوزپه‌مه‌آتزا که آن را به نام سن‌سیرو نیز می‌شناسند، تخریب نخواهد شد و به این ترتیب دو تیم معروف شهر یعنی اینتر و میلان باید جایی بیرون از منطقه سن‌سیرو دنبال احداث ورزشگاهی اختصاصی برای خودشان باشند.

میلان و اینتر از سال‌ها قبل در تلاش بودند تا مجوز ساخت ورزشگاهی جدید را در پارکینگ ورزشگاه سن‌سیرو کسب کنند و پس از آن اقدام به تخریب ورزشگاه فعلی کنند، اما پیشنهاد آنها با مخالفت سفت و سخت مقامات محلی و حتی برخی از مقامات دولت ایتالیا مواجه شد، چرا که آنها ورزشگاه جوزپه‌ مه‌آتزا را بنایی دارای اهمیت تاریخی می‌دانستند که نباید از بین برود. این گروه از افراد هفته‌ها در قالب کمیته‌ای برای کسب مجوز مقابله با تخریب ورزشگاه سن‌سیرو تلاش کردند و در نهایت موفق به دریافت آن شدند.

 

طبق این مجوز حتی اجازه تخریب طبقه دوم ورزشگاه برای نوسازی آن هم از باشگاه‌های شهر میلان گرفته شده است، چرا که این سازه معروف سال 2026 ، دارای عمری 70 ساله خواهد بود و در آن زمان در ردیف بناهای تاریخی و سمبل‌های فرهنگی کشور قرار می‌گیرد.

در نهایت اینکه تیم‌های اینتر و میلان در آینده‌ای نه‌چندان دور منطقه سن‌سیروی شهر میلان را ترک خواهند کرد تا استادیوم‌های اختصاصی‌شان را در مناطقی دیگر احداث کنند. در مورد باشگاه میلان این امر آغاز شده و این باشگاه مقدمات احداث استادیومی جدید را در منطقه سن‌دوناتو فراهم کرده است. تیم اینتر هم زمینی را در منطقه روتزانو در حومه شهر میلان انتخاب کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1433048

مهمترین اخبار ایران و جهان: