نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 13:58

ماکرون: نظم و قانون در فضای مجازی، ضامن جلوگیری از افراط است

رئیس جمهور فرانسه با محکوم کردن تخریب اموال دولتی در جریان اعتراضات اخیر این کشور، خواستار بازگشت به «نظم و اقتدار» شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به اعتراضات اخیر در این کشور درپی کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله به دست پلیس فرانسه، گفت که این کشور باید در همه سطوح به نظم و قانون بازگردد.

ماکرون با محکوم کردن تخریب «سوزاندن مدارس، شهرداری‌ها، سالن‌های ورزشی و کتابخانه‌ها»، گفت: درسی که از این ماجرا گرفتم، این است؛ نظم، نظم، نظم.

وی اضافه کرد: قانون باید حکمفرما شود. بدون نظم و قانون، هیچ آزادی در کار نخواهد بود. کشور ما باید در همه سطوح به اقتدار برگردد و بازگشت به اقتدار از خانواده شروع می‌شود.

رئیس جمهور فرانسه که در اغتشاشات پارسال ایران، همواره به آتش آشوب‌ها دامن می‌زد و شعار آزادی بیان سر می‌داد، باردیگر با تکرار انتقاد خود از نقش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را در تشدید ناآرامی‌ها در این کشور، گفت: نظم دیجیتال عمومی برای متوقف کردن افراط و زیاده‌روی ضروری است.

پس از شروع اعتراضات خشونت‌آمیز در اوایل ماه جاری که از پاریس، محل قتل جوان الجزایری شروع شد و به سرعت به شهرهای کوچک و بزرگ فرانسه سرایت کرد، ماکرون خواستار «قطع رسانه‌های اجتماعی» شد. او گفته بود که بسیاری از جوانان، از این شبکه‌های اجتماعی برای سازمان‌دهی تجمعات و آنچه وی «شورش» خواند، استفاده می‌کنند.

در حال حاضر حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر به‌دلیل نقش‌آفرینی در اعتراضات فرانسه که نیمی از آنها زیر ۱۸ سال دارند، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401348

مهمترین اخبار ایران و جهان: