نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 18:41

افتتاح فاز دوم پیاده راه سلامت در شرق تهران

شهردار منطقه ۱۳ تهران از افتتاح فاز دوم پیاده راه سلامت به منظور ایجاد بستر مناسب جهت تشویق شهروندان به پیاده روی و توسعه شهر انسان محور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسمی با حضور جلال بهرامی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین آقامیری، عضو شورای اسلامی شهر تهران و محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران، جمعی از معاونان و مدیران، پروژه‌های حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۳ تهران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم، فاز دوم پیاده راه سلامت، پارکینگ‌های درب اول و سوم سرخه حصار، خانه‌های دوچرخه با رویکرد آموزشی در سرای محلات، اصلاح هندسی و ایمن سازی خیابان مهربار، اصلاح هندسی و بازگشایی دوربرگردان خیابان پیروزی تقاطع امام علی (ع) افتتاح و به بهره برداری رسید.

همچنین، کلنگ احداث و مسقف سازی پایانه تاکسیرانی شهید کلاهدوز ضلع غرب ورودی مترو شهید کلاهدوز با هدف ساماندهی تاکسی‌های خطی و تسهیل در عبور و مرور به زمین زده شد.

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص افتتاح فاز دوم پیاده راه سلامت به منظور ایجاد بستر مناسب جهت تشویق شهروندان به پیاده روی و توسعه شهر انسان محور گفت: این پروژه به طول ۱۴۰۰ متر اجرایی و کلیه موارد ایمنی، تجهیزات ترافیکی و مبلمان شهری نیز در این پروژه لحاظ شده است.

علی احمدی با اشاره به ایمنی سازی معابر پارک جنگلی سرخه حصار در پروژه قطب گردشگری شرق تهران و همچنین تسهیل در تردد وسایل نقلیه اظهار کرد: این منطقه اقدام به احداث دو پارکینگ روباز درب اول به مساحت چهار هزار و ۱۷۲ مترمربع و ظرفیت ۲۰۰ دستگاه و درب سوم به مساحت سه هزار و ۲۷۳ مترمربع و ظرفیت ۱۲۰ دستگاه کرده است.

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص افتتاح خانه‌های دوچرخه با رویکرد آموزشی در سرای محلات ادامه داد: با هدف ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه، توسعه مُد حمل و نقل پاک در بین شهروندان و ایجاد فرهنگ نشاط و شادی در خانواده‌های محلات منطقه ۱۳ خانه‌های دوچرخه در سرای محلات آشتیانی و نیروی هوایی جانمایی شد.

وی با اشاره به مشخصات پروژه عملیات اصلاح هندسی و ایمن سازی رفیوژ میانی خیابان مهربار گفت: این پروژه حدفاصل میدان چایچی تا میدان اطلاعات جهت روانسازی و کانالیزه کردن حرکات وسایل نقلیه و تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی به اجرا درآمد.

همزمان با افتتاح و بهره برداری پروژه‌های ترافیکی، اختتامیه آموزواره پاییزی حرکت نیز با شرکت ۴۴۷ کودک و نوجوان در بخش‌های عکس، فیلم یک دقیقه‌ای، نقاشی و خاطره نیز برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 948304

مهمترین اخبار ایران و جهان: