نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 17:45

نماینده ولی‌فقیه؛ کهگیلویه و بویراحمد با کمبود مسجد و حسینیه مواجه است

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: حداقل به ۳۰ مسجد در سطح استان نیاز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در شورای اقامه نماز که استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور داشت، گفت: نماز یک امر عبادی است و اگر به فریضه الهی بیش از پیش توجه کنیم چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برکات نماز موجب غلبه بر مشکلات ایجاد شده در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سایر حوزه‌ها می‌شود، گفت: حکومت الهی وظیفه ترویج فرهنگ اقامه نماز را بر عهده دارد به همین دلیل دشمن ما را مورد هجمه قرار داده که نباید ناامید شویم بلکه تلاش کنیم با آنچه دشمن طراحی کرده مقابله کنیم.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فاصله ایجاد شده سایر اقشار جامعه با نوجوانان و جوانان ما را متحمل خسارت کرد گفت: کرونا و فضای مجازی موجب شد هیچ مدیریتی بر روی افکار دانش‌آموز و دانشجوی ما نشود و نتیجه آن اغتشاشاتی بود که ایجاد شد.

وی بر تبلیغات گسترده در حوزه نماز تاکید کرد و یادآور شد: هر چند صدا و سیما تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده اما نباید از تبلیغات در ادارات و فضای دانشگاه و حتی مدارس غافل شویم و از دانش‌اموزان و دانشجویان بخواهیم تحقیقاتی در حوزه نماز داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان با کمبود مسجد مواجه است، عنوان کرد: در طول چهار دهه عمر پربرکت انقلاب اسلامی بیش از یک هزار مسجد در استان احداث شد اما در برخی مناطق استان کمبود مسجد احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان فاقد حسینیه، فاطمیه، زینبیه برای اجتماع بانوان است و بسیاری از بانوان از نبود این زیرساخت‌ها گلایه دارند، گفت: نیاز به احداث ۳۰ مسجد در استان داریم

وی بیان کرد: از مجموعه اعتبارات فرهنگی ۲ درصد برای تولید محتوا اختصاص داده می‌شود که رقم ناچیزی است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه وبویراحمد در پایان برگزاری اجلاسیه نماز در استان را اقدام ارزشمند در راستای آشنایی قشر جوان و نوجوان با فرهنگ نماز دانست و بر حمایت از برنامه‌های در حوزه نماز تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 988804

مهمترین اخبار ایران و جهان: