نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 14:59

آمادگی فنی‌وحرفه‌ای کردستان برای صادرات خدمات مهارتی به اقلیم کردستان عراق

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان گفت: کردستان آمادگی صادرات خدمات مهارتی و آموزش‌های حرفه‌ای به متقاضیان اقلیم کردستان عراق را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فردین وکیلی در جریان بازدید سرکنسول ایران در اربیل از مراکز فنی و حرفه‌ای کردستان، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه ارائه آموزش‌های مهارتی در کردستان وجود دارد و ما آمادگی داریم که دیپلماسی مهارت با رویکرد صادرات خدمات مهارتی به اقلیم کردستان عراق را به صورت جدی دنبال کنیم.

وی افزود: صادرات خدمات مهارتی با رویکرد توانمندسازی نیروی کار اقلیم کردستان عراق از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان با توجه به اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌تواند علاوه بر افزایش سطح همکاری‌ها، زمینه‌ساز صادرات بیشتر نیروی کار ماهر و متخصص را فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته همکاری‌های دوجانبه مطلوبی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق وجود داشته که امیدواریم این روند افزایش پیدا کند.

وکیلی افزود: امکانات و تجهیزات آموزشی بروز و منطبق با نیازهای آموزشی روز دنیا و بهره‌گیری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از مربیان توانمند و متخصص در حوزه‌های مختلف آموزش‌های مهارتی این استان می‌تواند در توانمندسازی و تربیت نیروی متخصص و کارآمد اقلیم کردستان عراق عمل کند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان اضافه کرد: در سال‌های 93 و 94 چندین مرحله مربیان ما برای ارائه آموزش به اقلیم سفر کردند و یا مهارت‌آموزان در استان ما آموزش‌های مهارتی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 988404

مهمترین اخبار ایران و جهان: