نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 13:04

زمینه مهارت‌آموزی ۴۵ هزار نفر در استان بوشهر فراهم است

بوشهر- مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با وجود ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد خصوصی زمینه برای مهارت آموزی ۴۵ هزار نفر در طول سال در استان بوشهر فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح سه شنبه در نشست با فرماندار جم اظهار داشت: بیکاری همواره به‌عنوان دغدغه جوانان و خانواده‌ها در همه جوامع مطرح است که یکی از راه‌های مهم رفع این دغدغه مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌های مناطق و علاقه‌مندی متقاضیان است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه با وجود ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد خصوصی زمینه برای مهارت آموزی ۴۵ هزار نفر در ۷۵۰ حرفه مهارتی در ۱۹ جامعه هدف در طول سال در استان بوشهر فراهم است، افزود: وجود ۲۰۰ مربی توانمند و ماهر در بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه را برای تربیت نیروی متخصص مورد نیاز بازار کار استان بوشهر مهیا کرده که باید همه با هم جوانان استان را به سمت این ظرفیت عظیم سوق دهیم.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در منطقه پارس جنوبی، اظهار کرد: در این منطقه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و این در حالی است که طرح‌های مهم دیگری از جمله ۱۸ مجتمع پتروشیمی در این منطقه در دست ساخت است.

وی گفت: با این ظرفیت، زیبنده نیست مردم ساکن در جوار این تأسیسات دچار مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال باشند و باید برای توسعه اشتغال پایدار بر اساس نیاز صنعت جوانان استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گیرند.

وی اضافه کرد: اهتمام به مهارت‌آموزی و توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای توسعه این استان و بخصوص شهرستان جم است که از این طریق می‌توان نقش بسزایی در کمک به حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر از جذب بیش از ۵۵ درصدی مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جم در بازار کار خبر داد و گفت: با رهگیری رصد اشتغال مهارت آموختگان در این استان، بیش از ۵۵ درصد مهارت آموختگان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان جم که مهارت و حرفه آموزشی را فرا گرفته‌اند جذب بازار کار شدند.

دراهکی تصریح کرد: توانمند سازی منابع انسانی در راستای تأمین نیروهای متخصص صنایع استان بوشهر از اولویت‌های مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967648

مهمترین اخبار ایران و جهان: