نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 16:50

بارش باران و برف در سطح خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از هم اکنون تا صبح روز پنج شنبه، بارش باران و برف در سطح خراسان رضوی(بویژه برای نیمه جنوبی با احتمال آبگرفتگی) پیش بینی می‌شود.

مرتضی اثمری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با فعالیت سامانه ناپایدار و بارشی، ابرناکی و بارندگی در غالب نقاط استان بویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق استان رخ خواهد داد که خصوصاً از ساعات بعدازظهر تا صبح روز پنج شنبه، بارش باران و برف در سطح استان (بویژه برای نیمه جنوبی با احتمال آبگرفتگی) پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی این مدت تشکیل مه و کاهش دید در برخی نواحی از جمله در مناطق مرتفع و سردسیر دور از انتظار نخواهد بود. امروز دمای روزانه بطورنسبی کاهش می‌یابد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا پنجشنبه نیمه ابری تا ابری، اوایل وقت مه‌آلود در برخی نقاط بارش پراکنده از اواسط روز بتدریج کاهش ابرگاهی وزش باد پیش بینی کرد.

اثمری گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ریوش با کمینه دمای ۵- درجه سلسیوس سردترین و مه ولات با بیشینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی در شهر مشهد مقدس بین ۲ و ۸ درجه سلسیوس گزارش شده است. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان تربت حیدریه با ۲۵ کیلومتر بر ساعت و بیشترین بارش از شهرستان طرقبه شاندیز به میزان ۰.۱ میلیمتر گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940892

مهمترین اخبار ایران و جهان: