نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 10:29

تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی استان سمنان ممنوع است

سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه در مناطق برف گیر و کوهستانی بارش برف و برودت هوا را شاهد هستیم، گفت: تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ موسی بزرگی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه فعالیت سامانه کم فشار بارشی از روز گذشته در استان سمنان به خصوص نیمه شمالی، بارش برف و کاهش دید را در محورهای مواصلاتی در کنار لغزندگی پدید آورده است، ابراز داشت: فعالیت سامانه بارشی در استان سمنان هیچ جاده‌ای را مسدود نکرده اما محورهای لغزنده هستند.

وی با بیان اینکه تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای استان سمنان ممنوع است، افزود: همانطور که به مأموران راهور نیز ابلاغ شده، از تردد خودروهایی که زنجیر چرخ همراه نداشته باشند نیز در ورودی محورهای برف گیر استان جلوگیری خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان سمنان این تصمیم را به نفع مردم دانست و تاکید کرد: وضعیت در محورهای کوهستانی و گردنه‌های استان سمنان مانند فولا محله، رشم، آهوان، خوش ییلاق و توسکستان و … در هنگام بارش‌ها، بسیار خطرناک است و نمی‌توان از روی هوای شهرها، وضعیت آن مناطق را پیش بینی کرد.

بزرگی از مردم خواست تا در صورت عدم الزام وارد محورهای کوهستانی استان سمنان نشوند و افزود: در گردنه آهوان، محور بشم - فولادمحله و جاده سمنان - فیروزکوه بارش برف را شاهد هستیم و محورهای توسکستان و خوش ییلاق نیز لغزنده هستند.

وی خواستار توجه به سرعت مطمئنه در تردد راه‌های کوهستانی استان سمنان شد و بیان داشت: رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی را رعایت کنند همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانی، اطمینان از سلامت بخاری و موتور خودرو از دیگر توصیه‌های پلیس به مردم در فصل سرما است.

رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه مردم دست کم یکبار قبل از ورود به جاده‌ها بستن زنجیر چرخ را تمرین کرده و زاپاس خود را مجهز به این ابزار کنند تا معطلی کمتری در ورود به گردنه‌ها داشته باشند، تاکید داشت: عدم داشتن عجله از دیگر مسائلی است که در این شرایط جوی توصیه می‌شود.

به گزارش مهر، برودت و کاهش دما در استان سمنان از روز گذشته آغاز شده و همچنین در ارتفاعات شاهد بارش برف و بوران هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 969604

مهمترین اخبار ایران و جهان: