نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 19:56

اوضاع وخیم اسرای فلسطینی در زندان «مجدو»

کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که اسرای فلسطینی در زندان صهیونیستی «مجدو» در شرایط بسیار ناگواری به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۲ اسیر فلسطینی در شرایط بسیار ناگواری به سر می برند و مدیریت زندان هیچکدام از نیازهای اساسی آنها را برطرف کند.

در این بیانیه آمده است: مجازات اسرای فلسطینی در سلول انفرادی خلاصه نمی شود، بلکه مدیریت زندان مجدو دست به اقدامات ظالمانه علیه آنها می زند، اسرا از بدیهی ترین حقوق خود از جمله دیدار با خانواده هایشان محروم هستند و در اتاق های تنگ و تاریکی محبوس هستند که مملو از حشرات است.

شمار اسرای فلسطینی دربند زندانی های رژیم صهیونیستی تا پایان ماه جولای گذشته ۴۵۵۰ نفر اعلام شده است که ۲۷ از آنها زن و ۱۷۵ نفر نیز کودک هستند.

گفتنی است، از آغاز انتفاضه الاقصی در ۲۸ دسامبر ۲۰۰۰، بنابر گزارش های رسمی و حقوقی حدود ۱۰۰ هزار فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست به اسارت گرفته شده اند که در میان آنها حدود ۱۵ هزار کودک و نوجوان کمتر از ۱۸ سال، ۱۵۰۰ زن و حدود ۷۰ نماینده و وزیر سابق فلسطینی به چشم می خورند. همچنین رژیم صهیونیستی حدود ۲۷ هزار مورد حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان صادر کرده و هم اکنون نیز حدود ۶۵۰۰ فلسطینی در ۲۴ زندان و بازداشتگاه صهیونیستی اسیر هستند. همچنین از اکتبر سال ۲۰۱۵ که انتفاضه قدس شعله ور شد، ده ها هزار فلسطینی به اسارت نظامیان صهیونیست درامده اند که بیشتر بازداشت ها مربوط به شهر قدس می باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 991348

مهمترین اخبار ایران و جهان: