نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 15:39

پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» در مرحله صحافی/ دستگاه‌ها پای کار باشند

مدیر پایگاه ملی هگمتانه با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» در حال صحافی است گفت: برای تحقق این مهم هم‌افزایی بین دستگاه‌های استان ضروری است به نحوی که رفع موانع با جدیت پیگیری شود.

صاحب محمدیان منصور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» در حال صحافی است اظهار کرد: این پرونده به زودی ارسال می‌شود و پس از ارسال، تابستان سال آینده ارزیابان یونسکو در همدان حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی بناهای تاریخی شروطی دارد که باید رعایت شود افزود: برای این مهم باید برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و نقاطی که نیازمند مرمت، بازسازی و جداره‌سازی هستند در اولویت یکی دو ماه قرار گیرند.

مدیر پایگاه ملی هگمتانه خاطرنشان کرد: هم‌افزایی بین دستگاه‌های استان ضروری است به نحوی که رفع موانع با جدیت پیگیری شود همچون حذف ترافیک میدان هگمتانه، بازسازی جداره‌های اکباتان، اصلاح الحاقات بازار و مرمت کاروانسراهای متروکه.

وی یادآور شد: باید حمایت مقامات ارشد استانی، ورود دستگاه‌های خدمات رسان و حتی اطلاع رسانی رسانه‌ها باشد تا این مهم محقق شود.

محمدیان منصور مزیت ثبت جهانی را ابزاری برای حفظ بناهای تاریخی دانست و گفت: ثبت جهانی یک ابزار قوی و قدرتمند است که از اتفاقات ناخوشایند اطراف بنای تاریخی جلوگیری می‌کند.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 990804

مهمترین اخبار ایران و جهان: