نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 16:33

بازکاشت و انتقال ۱۰۰ اصله درخت باقدمت در گرگان

گرگان- رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان از انتقال و بازکاشت ۱۰۰ اصله درخت با قدمت چند ساله بین دو بلوار این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهستی قدس ولی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف حفظ فضای سبز موجود، ۱۰۰ اصله درخت با قدمت چند ساله از نوع فونیکس بین دو بلوار شهر گرگان منتقل و بازکاشت شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان افزود: در این فرآیند درختان چندساله و باقدمت کهن با روش روتبال از بلوار شهید صیاد شیرازی به بلوار استرآبادی منتقل شدند.

قدس ولی در خصوص انتقال درختان تنومند گفت: افزایش سطح فضای سبز، کاهش قطع درختان ناشی از احداث پروژه‌های شهری و افزایش زیبایی و توازن در منظر شهری مزایای روش «روتبال» است که فرآیند احداث فضای سبز را سرعت می‌بخشد.

وی گفت: بازکاشت درختان بزرگ از روش روتبال با روشی کاملاً دقیق و علمی است به طوری که درخت، بدون آسیب دیدن تنه و به همراه ریشه سالم و خاک اطراف آن از محل پرورش یافته به محل کاشت منتقل می‌شود.

قدس ولی ادامه داد: درختان انتقالی با قطر تنه بیش از ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر از گونه فونیکس پرورش یافته در بلوار شهید صیاد شیرازی به ورودی شمالی شهر گرگان بلوار استرآباد منتقل و کاشته شد.

گفتنی است بازطراحی فضای سبز در میادین و بلوارهای شهری از جمله مهم‌ترین دلایل انتقال درختان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 990948

مهمترین اخبار ایران و جهان: