نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:11

پذیرش ولایت فقیه از سوی مردم عامل پیروزی نهایی جامعه است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا، (س) گفت: عامل مقاومت و پیروزی نهایی جامعه، ولایت فقیه و پذیرش آن از جانب مردم است.

زهرا عظیمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: نهم دی ماه هم از آن روزهایی شده است که هر سال انواع و اقسام تولید محتوا و کارهای میدانی انجام می‌شود که مع‌الأسف برخی این روز را، گاهی به صرف یک رویدادی که گذشته است، تقلیل می‌دهند. 

وی افزود: شاید وقت آن باشد که لااقل دانشجویان به عنوان قلب و راهبران جریانات جامعه، طور دیگری به نهم دی ماه بنگرند.

این فعال دانشجویی گفت: مهر ۱۴۰۱ و بازگشایی دانشگاه‌ها پس از جرقه‌ موضوع فوت خانم مهسا امینی باعث شد تا آتش زیر خاکستر فتنه، بار دیگر گُر بگیرد. کف برخی خیابان‌ها از مهر تا اوایل آذر ۱۴۰۱، تبدیل به صحنه‌ شعار دادن‌های رادیکال، فحش رکیک دادن، برخورد فیزیکی با حافظان امنیت، ضرب و شتم بسیجی‌ها، چادر از سر کشیدن بانوان محجبه، هتاکی به مبانی اسلام، روسری سوزاندن و جلوه‌های دیگری از نمایش بازی عناصر دشمن شد.

عظیمی ادامه داد: گویی بالاخره نتیجه‌ آن هجوم رسانه‌ای شبکه‌های سعودی و ایران‌اینترنشنال، خود را در کف خیابان‌های وطن نشان می‌داد.

وی تأکید کرد: اینجا ما با صف معترضان به اجرای قوانین حجاب یا حتی براندازان ایدیولوژیک نظام مواجه نبودیم، بلکه شاهد عده‌ای اغتشاش‌گر، مدعیان آزادی و منفعت‌طلبان بی‌وجود و بی‌وجدان و آشوبگران آموزش‌دیده‌ خیابانی بودیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مردمی که معترض به نحوه‌ اجرای قانون حجاب بودند یا حتی به برخی سیاست‌های  جمهوری اسلامی نقد دلسوزانه داشتند، حتی اگر با کمپین «من محجبه‌ام، اما مخالف گشت‌ارشادم» هم همراهی کرده بودند، بعد از به وضوح دیدن صحنه خشونت‌های خیابانی، ضرب و جرح  پلیس و اهانت به مقدسات، برایشان این انگاره مسجل شد که مهسا امینی هم تنها جرقه‌ای بود تا مردم را به بهانه ظلم جمهوری اسلامی به مقام زن و پایمال کردن حقوق او، مقابل هم قرار دهند و خود به تماشای این جنگ خیابانی بپردازند و پروژه‌ ایرانستان را مثمرثمر دریابند و ایران ناتوان را میان خود تقسیم کنند.

وی در ادامه سخنانش، گفت: رهبر انقلاب در دیدار ۱۱ مهر دانش‌آموختگان دانشکده افسری نیروهای مسلح فرمودند: «اما واکنشِ به این حادثه که بدون تحقیق و بدون اینکه امر مسلّمی وجود داشته باشد، عده‌ای بیایند خیابان‌ها را ناامن کنند، قرآن آتش بزنند، حجاب از سر زن محجبه بکشند، مسجد و حسینیه و خودروی مردم را به آتش بکشند، یک واکنش عادی و طبیعی نبود.»

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س)، اظهار کرد: حالا اگر می‌خواهیم اتفاقات و دی ماه ۱۴۰۱ را با آبان ۹۸ و دی ماه ۸۸ یا حتی تیر ۷۸ قیاس کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که فقر اقتصادی، فشار گرانی، تورم، تحریم دارو و مسائلی از این قبیل در بروز این اعتراضات نیز مؤثر هستند.

عظیمی گفت: بی‌توجهی به هجمه‌ها و حملات رسانه‌ای و عدم صداقت با مردم توسط برخی مسئولان، بدین معنی که مسئولان حکومت، حمایت همیشگی مردم را پیش‌فرض خود قرار دهند، نسبت به عملکردهای خود پاسخگو نباشند و همینطور عرصه رسانه که تصورات و پندارهای مردم، به‌خصوص قشر جوان را می‌سازد را به حال خود رها کنند. 

این فعال دانشجویی عنوان کرد: مرور این حوادث، دید کلی‌تری را می‌دهد تا بهتر به ریشه‌ها و علل تبدیل اعتراض مردمی به اغتشاشات خیابانی برسیم؛ اما این نکته نیز حائز اهمیت است که با وجود اینکه مردم ایران، طی سال‌ها در معرض ستم داخلی و استکبار خارجی قرار گرفته‌اند، اما عامل مقاومت و پیروزی نهایی جامعه، ولایت فقیه و پذیرش آن از جانب مردم است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا در پایان تأکید کرد: مردم در بزنگاه‌های تاریخی، این بصیرت را داشتند که عملکرد خود را نسبت به حقانیت مطلق اسلام، بسنجند و جبهه حق را انتخاب کنند. حال این تکلیف دولت آقای رئیسی است که دو قوه همگرا و انقلابی مقننه و قضائیه را برای شنیدن مطالبات مردم، غنیمت بشمارد و در مقابل هجوم دشمنان به افکار و اندیشه مردم بی‌تفاوت نباشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 944092

مهمترین اخبار ایران و جهان: