نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 13:01

سیاوشی:هندبال ایران صاحب سبک است/با ووسلین روی سکوی آسیامی ایستیم

دروازه بان اصلی تیم ملی هندبال مردان پیش از آغاز دیدارهای قهرمانی جهان گفت: هندبال ایران با کسب ۸ سهمیه جهانی صاحب سبک می باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و خشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی الی ۹ بهمن ماه به میزبانی مشترک دو کشور سوئد و لهستان برگزار می شود. تیم ایران در گروه A با تیم های شیلی، اسپانیا و مونته نگرو هم گروه است.

محمد سیاوشی دروازه بان اصلی تیم ملی هندبال مردان ایران در آستانه آغاز رقابت های قهرمانی جهان در لهستان و سوئد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خدا را شکر اردوهای خوبی را پشت سرگذاشتیم. از کار بدنسازی به کارهای تاکتیکی رسیدیم و کمی زودتر راهی لهستان شدیم تا چهار بازی تدارکاتی را با کشورهایی چون لهستان و بلژیک و مراکش داشتیم.

وی در مورد هم گروه های تیم کشورمان هم خاطرنشان کرد: با تیم های شیلی، اسپانیا و مونته نگرو هم گروه هستیم. ما امیدواریم برابر شیلی پیروز شده و راهی دور بعد بازیها شویم. البته می گوئیم بازی برابر شیلی آسان است اما این طور هم نخواهد بود تقریباً این تیم هم سطحو هم رده ماست و امیدواریم با یک بازی خوب این تیم را برده و نتیجه خوبی رقم زده و به دو بعد صعودکنیم.

دروازه بان تیم ملی هندبال مردان کشورمان افزود: تیم مونته نگرو تیم تازه پا و قدرتی است بازیکنان خوبی دارد که چند سالی است در لیگ اروپا بازی می کنند. تیم اسپانیا هم که همه می دانند، قهرمان اروپا و جهان است و می رویم که یک بازی خوب داشته و از بازی با این تیم مطرح لذت ببریم. ما قبلاً در سابقه تیمی سه بار برابر این تیم بازی کرده ایم و هر سه بار نتیجه را واگذار کردیم.

وی ادامه داد: معتقدم تیم ما نسبت به قبل جوان تر شده است و عزم بازیکنان برای کسب نتیجه و انجام یک بازی خوب بیشتر شده است. ما الان برای زنگ تفریح شدن راهی مسابقات جهانی نمی شویم و قرار است با یک مربی بزرگ در یک میدان بزرگ حضور داشته باشیم.

سیاوشی تصریح کرد: مربی ما مربی خوشفکر و خوبی است. هر چند مانوئل هم مربی خوبی بود و با وی توانستیم سهمیه جهانی بگیریم اما ووسلین کارنامه خیلی بهتری نسبت به تمام مربیان خارجی قبلی ایران دارد. مطمئناً در مسابقات جهانی همه منتظر هستند تا ووسلین را ببینند و این مربی محبوب تر از تیم ایران خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که ادامه حضور مربی بزرگی مانند ووسلین آیا می تواند هندبال ایران را صاحب سبک کند هم گفت: ما همین الانم در آسیا صاحب سبک هستیم. تیم های نوجوانان و جوانان ما هم راهی مسابقات جهانی شده اند. اگر حتی یک مربی معمولی هم ۵ سال در راس یک تیم قرار بگیرد آن تیم موفق شده و نتیجه خواهد گرفت چه برسد به اینکه مربی بزرگی مانند ووسلین بالای سر یک تیم باشد. قطعاً اگر این مربی در ایران بماند ما در چهار سال آینده یک پای فینال رقابت های هندبال قاره آسیا خواهیم بود.

ملی پوش هندبال مردان ایران در مورد درخواستش از وزیر ورزش و جوانان هم گفت: ما درخواست خود را برای حمایت بیشتر از هندبال گفتیم و به نظرم وزیر ورزش هم از این درخواست استقبال کرده و حمایت خود را نشان داد. هندبال ایران لایق بهترین هاست. ما در یک سال گذشته ۸ مقام آسیایی و ۸ سهمیه جهانی گرفته ایم که در تاریخ ورزش ایران عجیب و بی سابقه است و قطعاً اگر هوای بچه ها و هندبالیست ها را داشته باشند این موفقیت ها روزافزون تر می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 960092

مهمترین اخبار ایران و جهان: