نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 17:49

دومین مجموعه شهردخت پایتخت افتتاح می‌شود

شهردار منطقه دو تهران از راه‌اندازی دومین مجموعه شهردخت پایتخت به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صالحی از راه‌اندازی دومین مجموعه شهردخت پایتخت به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن خبر داد و گفت: مجموعه شهردخت به‌منظور ارتقای مهارت‌های دختران برای انجام فعالیت‌های استارتاپی در زمینه‌های گردشگری، فراغت، آموزشی و… آماده و همزمان با گرامیداشت هفته زن افتتاح می‌شود.

شهردار منطقه دو تهران با بیان اینکه در مرکز شهردخت آموزش‌های لازم برای مهارت‌آموزی دختران نوجوان و جوان ارائه می‌شود، اظهار کرد: آن‌ها بر اساس مهارت‌های خود از حمایت‌های لازم بهره‌مند می‌شوند تا بتوانند پروژه‌های خرد را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این فضا مکانی هم به‌عنوان کافه کتاب برای دختران ایجاد شده است، ادامه داد: همچنین در این مجموعه دستاوردهای دختران در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

صالحی با بیان اینکه مجموعه شهردخت در خیابان ستارخان، محدوده انتهای بازارچه سنتی ستارخان در فضایی به مساحت ۷۰۰ متر مربع دایر شده است، اذعان کرد: علاوه بر راه‌اندازی مرکز شهر دخت، برنامه‌های ویژه دختران و بانوان به‌مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت هفته زن پیش بینی و اجرا می‌شود.

شهردار منطقه دو تهران با بیان اینکه این برنامه‌ها در قالب پویش «قدردانیم» طراحی و برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای زنان و دختران، نمایش فیلم با موضوع زن و خانواده در محل سینمای کودک و خانواده بهرود، چکاپ سلامتی بانوان سرپرست خانوار شاغل در مراکز ویژه بانوان، اردوهای زیارتی مادران و همسران شهدا بخشی از برنامه‌های این هفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 971048

مهمترین اخبار ایران و جهان: