نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 18:55

تحصیل۶۱۵۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کرمانشاه- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سرانه فضای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۵۰ درصد از استانداردها عقب است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش وزیری بعد از ظهر شنبه طی نشستی که با اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۶ هزار و ۱۵۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: یکی از چالش‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمبود بیش از اندازه فضای آموزشی است که این سرانه نسبت به استاندارد سرانه فضای آموزشی کشور ۵۰ درصد برآورد شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به لزوم تسریع بخشی به ساخت پردیس دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: برای نزدیک شدن به استانداردهای سرانه فضای آموزشی کشور نیازمند ساخت پردیس در این دانشگاه هستیم و در حال حاضر پروژه ساخت دانشکده دندانپزشکی پردیس دانشگاه علوم‌پزشکی پیشرفت فیزیکی قابل توجهی را داشته است.

وزیری در ادامه به آموزش‌های مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات امروز جامعه توجه بیشتر به فضای مجازی و آموزش در این بستر است که برخلاف ذهنیت‌های اشتباه در خصوص این نوع آموزش باید به دنبال توسعه در این زمینه باشیم.

وی بیان کرد: مرکز آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یکی از برنامه‌های این دانشگاه بوده که به دنبال ارتقای آن به دانشکده مجازی خواهیم بود و طبق بررسی‌های انجام شده ۲۰ درصد از محتواهای آموزشی این دانشگاه را می‌توان به صورت مجازی ارائه داد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس تجربیات به دست آمده در صورت توجه به فضای مجازی و توسعه آن می‌توان شاهد کیفیت مطلوب و درآمدزایی بالایی بود و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده برای ۲ سال آینده حدود ۳۲۵ میلیارد دلار گردش مالی در زمینه آموزش‌های فضای مجازی خواهیم داشت.

وزیری با تاکید بر اینکه آموزش در فضای مجازی یکی از نیازهای امروز دانشگاه‌ها است، گفت: در حال حاضر بیش از هفت پلتفرم با لوگوی دانشگاه‌های بزرگ دنیا در ابعاد مختلف آموزشی به صورت مجازی در حال آموزش هستند که بر همین حسب این مدل از آموزش نیز باید بیشتر مورد توجه دانشگاه‌های کشور ما قرار گیرد.

وی در ادامه اشاره‌ای به وجود هفت بیمارستان آموزشی در استان کرمانشاه، مطرح کرد: در این بیمارستان‌ها هیچ وقت به بیماران با دید آزمایشی نگاه نخواهد شد اما باید توجه داشت که در این بیمارستان‌ها علاوه بر ارائه خدمات باید آموزش نیز دنبال شود.

وزیر در پایان به اضافه شدن ۲ بیمارستان آموزشی دیگر اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم در ارتباط با اضافه شدن این ۲ بیمارستان آموزشی در شهرستان‌های اسلام آباد غرب و سنقر انجام شده تا مراکز آموزشی بیمارستانی استان کرمانشاه به ۹ مورد افزایش یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 961392

مهمترین اخبار ایران و جهان: