نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 11:35

ورودی پرونده‌های سرقت در قزوین ۹ درصد کاهش یافت

قزوین- دادستان عمومی و انقلاب قزوین از کاهش ۹ درصدی ورودی پرونده‌های قضائی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رجبی در تشریح این خبر اظهار کرد: برخورد قاطع با جرایم خشن و اراذل و اوباش یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های قوه قضائیه است و این موضوع به جد در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و بر همین اساس "کارگروه پیشگیری، شناسایی و برخورد با جرایم خشن" در دادسرای مرکز استان تشکیل شد.

وی افزود: بر اساس اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته از سوی دستگاه قضائی و تحت رصد قرار دادن مجرمین حرفه‌ای و محکومین سابقه دار از سوی ضابطین قضائی، طی ۹ ماهه سال جاری میزان وقوع جرایم خشن در قزوین ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

این مقام قضائی استان در خصوص وقوع جرم سرقت بیان داشت: سرقت از جمله جرایمی است، که آثار روانی و اجتماعی آن بسیار گسترده است و پس از وقوع سرقت حتی سرقت‌های خرد تا مدت‌ها فرد بزه دیده و جامعه درگیر آسیب‌های آن هستند و به همین خاطر کنترل و پیشگیری از وقوج جرم سرم بسیار حائز اهمیت و در اولویت قرار دارد.

دادستان مرکز استان همچنین اعلام داشت: در همین راستا "قرارگاه پیشگیری و برخورد با سرقت" در دستگاه قضائی استان تشکیل و اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی در حوزه‌های مختلف از حیث جلوگیری از وقوع سرقت برنامه ریزی شد و بر همین اساس میزان ورودی پرونده‌های سرقت در قزوین از ابتدای سال تاکنون ۹ درصد کاهش داشته است و البته به این مقدار اکتفا نخواهیم کرد و باید تلاش‌ها بیشتر شود.

رجبی یادآور شد: جرایمی همچون ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو و آدم ربایی نیز طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۹ درصد و ۲۲ درصد کاهش داشته است و این نتیجه اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه قضائی و سایر نهادهای متولی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: برخورد با مجرمین جرایمی همچون سرقت و اقدامات مجرمانه مربوط به اراذل و اوباش با جدیت و قاطعیت در دستور کار دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی قرار دارد و قطعاً افرادی که مرتکب اینگونه جرایم شوند باید در انتظار برخوردهای سخت قضائی نیز باشند و محرومیت از نهادهای ارفاقی یکی از اقدامات بازدارنده دستگاه قضائی در خصوص این افراد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972392

مهمترین اخبار ایران و جهان: