نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 20:36

بی‌خطرسازی یک هزار و ۴۵۷ تن پسماند عفونی در مراکز درمانی اردبیل

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت:امسال تاکنون یک هزار و ۴۵۷ تن پسماند عفونی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بی‌خطرسازی شده و به محل‌های دفن انتقال داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور عصر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل اظهار کرد: امسال تاکنون یک هزار و ۴۵۷ تن پسماند عفونی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بی‌خطرسازی شده و به محل‌های دفن انتقال داده شده است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب نحوه مدیریت پسماندهای عفونی و همچنین پسماندهای شیمیایی و دارویی استان اردبیل گفت: همچنین مقدار ۳۸ تن پسماند شیمیایی و دارویی جهت امحاء به مراکز مجاز امحاء در سایر استان‌ها ارسال شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: مدیریت پسماند مؤلفه اصلی توسعه پایدار در روستاها است و باید مسئولان در مناطق روستایی نسبت به رعایت قوانین زیست محیطی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

قاسم‌پور با بیان اینکه عدم مدیریت پسماند مناطق روستایی زمینه آلودگی آب و خاک را بیشتر می‌کند؛ گفت: باید نسبت به این مسئله برنامه ریزی ویژه ای تدبیر شود و دهیاران نیز باید در مدیریت پسماند مناطق روستایی اهتمام داشته باشند و زمینه فرهنگ سازی را نیز در بین اهالی فراهم کنند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند از سوی شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بر لزوم ساماندهی و بهبود وضعیت زیست محیطی محل‌های دفن پسماند شهرهای استان توسط شهرداری‌ها تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993692

مهمترین اخبار ایران و جهان: