نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 21:24

برگزاری همایش«حقوق کودک در پرتو قواعد حقوق بشر دوستانه» در بروجرد

بروجرد- رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی از برگزاری همایش ملی «حقوق کودک در پرتو قواعد حقوق بشر دوستانه» در این شهرستان خبر داد.

احسان یاوری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی «حقوق کودک در پرتو قواعد حقوق بشر دوستانه» در بروجرد، اظهار داشت: این همایش با محوریت ۶۸ دانش آموز شهید حمله موشکی بروجرد در دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

برگزاری همایش«حقوق کودک در پرتو قواعد حقوق بشر دوستانه» در بروجرد

وی، محورهای این همایش را مخاصمات مسلحانه، کودکان و مددکاری، آثار روانشناختی مخاصمات مسلحانه بر کودکان، کودک و حقوق بر حیات، سلامت، آموزش و غذا، حقوق کودک و مسئولیت نهادهای ملی و بین المللی، آثار مخاصمات مسلحانه بر کودکان در کشورهای اسلامی، حقوق کودکان در مخاصمات مسلحانه در دیدگاه اسلامی عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی، بخش ویژه این همایش را تبیین ابعاد علمی شهادت ۶۸ دانش آموز حمله موشکی بروجرد در ۲۰ دی ماه ۱۳۶۵ عنوان کرد.

یاوری، زمان برگزاری این همایش را ۲۰ دی ماه سال جاری اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، ساعت ۱۲:۴۵ ظهر روز شنبه ۲۰ دی‌ماه سال ۱۳۶۵، ۶۸ دانش‌آموز مدارس شهید «فیاض بخش» و امام حسن مجتبی (ع) شهرستان بروجرد، براثر موشک‌باران هواپیماهای رژیم بعثی مظلومانه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 955704

مهمترین اخبار ایران و جهان: