نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 23:24

آخرین وضعیت پایگاه‌های واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۰۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و خانه‌ بهداشت روستایی آماده انجام واکسیناسیون است، گفت: در حال حاضر واکسیناسیون در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت استان در ساعات اداری از ۷:۳۰ تا ۱۴ انجام می‌شود و در صورت نیاز و افزایش استقبال مردم، فعالیت این مراکز در ساعات غیراداری و شیفت عصر نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی احمدی گفت: افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و ۶ ماه از تاریخ آخرین تزریق واکسن آن‌ها گذشته است، هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن اشاره به احتمال شیوع موج هشتم کرونا در کشور، بیان کرد: هم‌اکنون ۴۰۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و خانه‌ بهداشت روستایی آماده انجام واکسیناسیون برای عموم مردم و گروه‌های هدف است.

احمدی اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت استان در ساعات اداری از ۷:۳۰ صبح تا ۱۴ بعدازظهر انجام می‌شود و در صورت نیاز و افزایش استقبال مردم، فعالیت این مراکز در ساعات غیراداری و شیفت عصر نیز افزایش می‌یابد.

وی مطرح کرد: برای انجام نمونه‌گیری کرونا و انجام تست‌های PCR نیز ۳۵ پایگاه پیش‌بینی شده است.

کمبود واکسن نداریم

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه در استان کمبود واکسن کرونا نداریم، افزود: هم‌اکنون واکسن‌های سینوفارم، برکت، برکت پلاس و اسپایکوژن در سطح استان در دسترس است.

احمدی با بیان اینکه احتمال ورود سویه جدید کرونا به استان وجود دارد، گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در فضای بسته و توجه به رعایت موازین بهداشتی ضروریست.

وی مطرح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در گروه سنی پنج تا ۱۲ سال، ۴۸ هزار و ۷۵۹ دز واکسن کرونا در نوبت اول و ۳۲ هزار و ۸۲۴ دز در نوبت دوم تزریق شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در گروه سنی بالای ۱۸ سال ۶۱۸ هزار و ۱۴۳ دز واکسن کرونا در نوبت اول، ۵۷۳ هزار و ۸۳۷ دز در نوبت دوم، ۳۳۵ هزار و ۵۵۵ دز در نوبت سوم و ۳۸ هزار و ۲۳۷ دز در نوبت چهارم تزریق شده است.

احمدی ضمن تاکید بر ضرورت تزریق دز یادآور واکسن کرونا بیان داشت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تمام شهرستان‌های استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت آبی قرار دارند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 957604

مهمترین اخبار ایران و جهان: