نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 10:47

۱۰۰۰ نفر از جامعه عشایری مازندران بیمه می شوند

ساری- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران گفت: هزار نفر از عشایر استان طبق برنامه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

محمد ابراهیمی در حاشیه جلسه امور عشایری در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار این که طبق قانون موظف به ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف هستیم، افزود: آمادگی تحت پوشش قراردادن عشایر هستیم و تاکنون شمار زیادی از عشایر در استان بیمه شدند.

وی افزود:آمادگی داریم ۱۰ درصد از ۱۵ درصد حق بیمه عشایری در استان را تقبل کنیم و برای پوشش قراردادن هزار نفر از عشایر دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وجود ۳۰۳ سامانه عرفی در مرتع

مهرداد خزایی سرپرست منابع طبیعی مازندران - نوشهر با اظهار این که در کشور ۹۸۱ هزار خانوار با پنج میلیون نفر عشایری در کشور وجود دارد که ۴۲ درصد گوشت قرمز کشور را تولید می کند، افزود: باید نسبت به توانمندسازی اقتصاد خانوارها اقدام کنیم.

وی با اظهار این که نهاده ها را باید در اختیار خانواده ها قرار دهیم، گفت: سراهای دامداری سنتی از جمله جاذبه های عشایر به شمار می رود و با توجه به این که بیشتر آن ها در حال تخریب است باید نسبت به بازسازی آن ها اقدام شود.

سرپرست منابع طبیعی مازندران به نقش عشایر در حوزه گردشگری اشاره و اضافه کرد: ۳۰۳ سامانه عرفی در غرب استان وجود دارد و روش های مدیریت، حفظ آب و خاک و مرتعداری را به دامداران و مجریان آموزش می دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 979892

مهمترین اخبار ایران و جهان: