نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 18:44

73 هکتار از اراضی راکد در چهارمحال و بختیاری به بیت‌المال بازگشت

بازرس کل چهارمحال و بختیاری گفت: با نظارت‌های میدانی در مجموع ۷۳ هکتار زمین راکد شناسایی و پس از پیگیری بازرسی کل و اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان از اشخاص حقیقی و حقوقی خلع‌ید و به بیت‌المال بازگشت داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد علی احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری و تسریع در بهره‌برداری از طرح‌های مختلف، زمین‌های دولتی واگذار شده دستگاه‌های مختلف به منظور اجرای طرح‌های زود بازده و اشتغال‌زا، موضوع شناسایی زمین‌های راکد و غیرفعال واگذار شده در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دستور کار بازرسی کل استان قرار گرفت.

بازرس کل چهارمحال و بختیاری افزود: با نظارت‌های میدانی و جلسات مختلف با مسئولان دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی استان در مجموع ۷۳ هکتار زمین راکد شناسایی و پس از پیگیری بازرسی کل استان و اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی استان از اشخاص حقیقی و حقوقی خلع‌ید و به بیت‌المال بازگشت داده شد.

وی با اشاره به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر واگذاری هشت هکتار زمین در شهرستان کوهرنگ نیز خاطرنشان کرد: حدود دو سال قبل، بیش از هفت هکتار زمین (۷۰ هزار و ۳۰۰ متر) برای اجرای طرح آب معدنی به یکی از کارکنان دولت واگذار شده بود.

احمدی ادامه داد: به لحاظ عمل نکردن به تعهدات مربوطه در موعد مقرر و طبق مفاد قرارداد، با  پیگیری بازرسی کل استان اظهارنامه فسخ قرارداد زمین واگذاری توسط دستگاه اجرایی به ذی‌نفع ابلاغ شد و با اجرای تشریفات قانونی ادامه مراحل بعدی در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 985248

مهمترین اخبار ایران و جهان: