نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 08:06

استرالیا به نظامیان اوکراینی جنگ شهری و جنگلی را آموزش می دهد

ارتش استرالیا در ماموریت آموزش سربازان اوکراینی در انگلیس مشارکت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که یک گروه متشکل از ۷۰ سرباز استرالیایی در آموزش سربازان اوکراینی در انگلیس شرکت خواهند کرد.

وزارت دفاع استرالیا در بیانیه ای گفت: سربازان استرالیایی این هفته به لندن می روند تا به کشورهای شریک در بریتانیا بپیوندند و آموزش های حیاتی را به نیروهای اوکراینی ارائه دهند… گروهی متشکل از ۷۰ پرسنل نیروی دفاعی استرالیا (ADF) به عنوان بخشی از عملیات آموزشی نیروهای اوکراین مستقر خواهند شد تا به آنها کمک کنند.»

در این بیانیه افزوده شده است که در طول این آموزش، متخصصان استرالیایی به پیاده نظام اوکراینی آموزش خواهند داد تا در مکان های شهری و جنگلی بجنگند.

به گفته این وزارتخانه، نیروهای استرالیایی به عنوان بخشی از ماموریت آموزشی وارد خاک اوکراین نخواهند شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که استرالیا ۶۵۵ میلیون دلار از جمله ۴۷۵ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین کمک کرده است.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه و مجموعه ای از کشورهای غربی مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 983904

مهمترین اخبار ایران و جهان: