نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 16:21

انرژی محور گفت‌وگوی دوجانبه روسای جمهور ترکمنستان و روسیه

روسای جمهور ترکمنستان و روسیه در گفت‌وگوی تلفنی آخرین وضعیت منطقه را بررسی و بر افزایش همکاری‌های دو جانبه در زمینه انرژی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی، همکاری در زمینه انرژی را مورد توجه قرار دادند.

روسای جمهور دو کشور در این گفت‌وگو بر تعهد دو کشور به روابط سنتی دوستی، حسن همجواری و همکاری‌های متقابل سودمند که منافع مشترک را تامین می‌کند، تاکید کردند.

در این زمینه خاطر نشان شد: مشارکت استراتژیک بین ترکمنستان و فدراسیون روسیه تقریباً در همه زمینه‌های همکاری دوجانبه در یک خط صعودی در حال توسعه است.

در عین حال تاکید شد که تعامل سازنده بین دولتی بر اساس توافقات انجام شده در بالاترین سطح انجام می‌شود.

در بخشی از این گفت‌وگو، روسای جمهور توجه ویژه‌ای به سفر «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه به ترکمنستان داشتند که قرار است از 19 تا 20 ژانویه سال جاری انجام شود که گفت و گوهای سطح بالا، امضای تعدادی از اسناد، ایجاد مجمع تجاری بزرگ و نشست‌های متعدد دوجانبه در این سفر برنامه ریزی شده است.

لازم به ذکر است که هیئت روسی به همراه نمایندگان دولت شامل روسای نهادهای تشکیل دهنده فدراسیون روسیه خواهد بود که ترکمنستان با آنها روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه پرباری برقرار کرده است.

پس از نتایج نشست تجاری ترکمنستان و روسیه، قرار است قراردادهای دوجانبه امضا شود.

در پایان این گفت‌وگو، سران کشورها بار دیگر قصد کشورهای دوست را برای تشدید هر چه بیشتر مشارکت همه جانبه تشریح کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 984904

مهمترین اخبار ایران و جهان: