نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 17:40

عملیات اجرایی طرح جامع پایانه و بازارچه مرزی دوغارون آغاز شد

فرماندار تایباد گفت: عملیات اجرایی طرح جامع پایانه و بازارچه مرزی دوغارون با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

مهدی دونده در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح جامع پایانه و بازارچه مرزی دوغارون با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد که هدف آن ساماندهی و تسهیل تردد ناوگان تجاری و مسافران میان ایران و افغانستان است.

فرماندار تایباد افزود: طرح جامع پایانه مرزی دوغارون با اعتبار ۲۰۸ میلیارد تومان درحال اجراست که در سطحی به مساحت ۴۰ هکتار انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون توسط سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در سطح ۷۸ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری ۹۵ میلیارد تومان اجرا می شود.

دونده بیان کرد: احداث سالن مسافری، سالن تجاری، پست کنترل مرزی و تفکیک سازی محل تردد کامیون ها و مسافران در پایانه مرزی و زیرسازی، جدول بندی و توسعه امکانات رفاهی در بازارچه مرزی دوغارون انجام خواهند شد.

فرماندار تایباد تصریح کرد: اجرای این طرح های جامع نقش بالایی در روانسازی و تسهیل رفت و آمد ناوگان تجاری و مسافران ایرانی و افغانستانی در گذرگاه زمینی دوغارون دارد.

وی خاطرنشان کرد: معبر رسمی دوغارون در یکی از دالان های مهم اقتصادی در آسیا قرار گرفته و فاصله کوتاهی با هرات، دومین شهر بزرگ افغانستان، دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: امروز نیز طرح روشنایی بخشی از مسیر تایباد-پایانه مرزی دوغارون با هدف افزایش ایمنی به بهره برداری رسید که برای آن اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان صرف شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1020692

مهمترین اخبار ایران و جهان: