نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 19:09

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۵ پروژه‌ گازرسانی خراسان‌شمالی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۱۳۵ پروژه در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۴۸۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی در نشست خبری اصحاب رسانه اظهار کرد: همزمان با دهه فجر امسال ۱۳۵ پروژه در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۴۸۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۱۰ پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: این پروژه‌ها گازرسانی به ۹۲ روستا و شهرک روستایی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان، اجرای ۵ کیلومتر خط تغذیه تقویتی ۸ اینچی در شهر اسفراین با اعتبار ۸ میلیارد تومان، گازرسانی به ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان و احداث خط انتقال کارخانه آلومینای جاجرم و شهرهای گرمه و جاجرم با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی در خصوص ۲۵ طرح قابل افتتاح نیز افزود: پروژه گازرسانی به ۱۰ روستا و شهرک روستایی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و همچنین گازرسانی به ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی استان با اعتبار ۷ میلیارد از جمله آن‌هاست.

هاشمی با اشاره به ۱۸ پروژه‌ در سطح شهرستان بجنورد تصریح کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۸ روستای شهرستان بجنورد با جمعیت ۴۵۰ نفری بصورت اجرای ۳۷ کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۸۰ انشعاب با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان، گازرسانی به ۵ واحد صنعتی و تولیدی با اجرای ۳۹ متر شبکه تغذیه، ۱.۵ کیلومتر شبکه توزیع، نصب و راه‌اندازی ۳ ایستگاه و نصب ۲ انشعاب با اعتبار ۲ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی گازرسانی به ۵ واحد صنعتی و تولیدی با اجرای ۳.۳ کیلومتر شبکه توزیع، نصب و راه‌اندازی یک ایستگاه و نصب یک انشعاب با اعتبار ۴ میلیارد تومان پروژه‌های دهه فجر این شهرستان می‌باشد.

وی ادامه داد: در شهرستان شیروان نیز گاز رسانی به ۲ روستا با جمعیت ۱۰۰ نفری با اجرای ۶ کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۱۸ انشعاب و اعتبار ۶ میلیارد تومان و گازرسانی به ۴ واحد صنعتی و تولیدی با اجرای ۱۸۱ متر شیکه تغذیه، ۱.۲ کیلومتر شبکه توزیع، نصب و راه‌اندازی ۲ ایستگاه و نصب ۲ انشعاب با اعتبار ۲ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به ۲ واحد صنعتی و تولیدی با اجرای ۲ کیلومتر شبکه تغذیه، ۳۰۰ متر شبکه توزیع، نصب و راه‌اندازی یک ایستگاه و نصب یک انشعاب با اعتبار ۲.۳ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه در شهرستان اسفراین نیز خبر داد و گفت: گازرسانی به ۸ روستا با جمعیت ۹۶۰ نفری و اعتبار ۴۸ میلیارد تومان، احداث خط تغذیه تقویتی با اعتبار ۸ میلیارد تومان و گازرسانی به یک واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار یک میلیارد تومان کلنگ‌زنی و گازرسانی به ۲ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۱.۳۷ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

هاشمی ۲۲ پروژه در شهرستان رازوجرگلان را اعلام کرد و افزود: گازرسانی به ۵ روستا و شهرک روستایی با جمعیت ۱۸۰ نفری و اعتبار ۲ میلیارد تومان افتتاح و گازرسانی به ۱۷ روستا و شهرک روستایی با جمعیت ۱۵۰۰ نفری و اعتبار ۲۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان فاروج نیز عملیات اجرایی گازرسانی به ۷ روستا و شهرک روستایی با جمعیت ۸۰۰ نفر و اعتبار ۲۲ میلیارد تومان و گازرسانی به ۴ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و گازرسانی به یک واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار۰.۱۳ میلیارد تومان افتتاح شد.

این مدیر مسئول در ادمه به ۲۵ پروژه در شهرستان مانه‌وسملقان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۴ روستا با جمعیت ۲ هزار نفری و اعتبار ۱۴۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و گازرسانی به یک واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

وی از افتتاح گازرسانی به ۲ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار یک میلیارد تومان در شهرستان گرمه خبر داد و افزود: گازرسانی به یک روستا ۵۵ نفری با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به یک واحد تولیدی با اعتبار ۷ میلیارد تومان و گازرسانی به ۱۴ روستا با اعتبار ۱۱۰ میلیارد کلنگ‌زنی می‌شود.

هاشمی به ۱۹ پروژه در سطح شهرستان جاجرم اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۱۴ روستا با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و ۲ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان و پروژه خط انتقال با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و گازرسانی به ۲ روستا با جمعیت ۱۹۵ نفری و اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی اظهار داشت: خراسان‌شمالی تنها استانی است که در شرایط بحرانی به وجود آمده در هفته‌های گذشته هیچ قطعی گاز در بخش خانگی را نداشته است.

وی در انتها یادآور شد: در ۱۰ ماهه امسال متاسفانه ۹ مورد فوتی بر اثر مسمومیت با گازگرفتگی ثبت شده است.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1020892

مهمترین اخبار ایران و جهان: