نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 17:21

بخش سرفیروزآباد از مناطق محروم کرمانشاه محسوب می‌شود

کرمانشاه- سرپرست فرمانداری کرمانشاه با اشاره به مشکلات زیرساختی در بخش سرفیروزآباد گفت: بخش سرفیروزآباد از مناطق محروم کرمانشاه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات بخش سرفیروزآباد شهرستان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه و نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در روستای چنار این بخش برگزار شد، اظهار کرد: بخش سرفیروزآباد بزرگترین بخش استان کرمانشاه با ۲۵۳ روستا و جمعیتی معادل ۳۵ هزار نفر در ۲ هزار کیلومتر مساحت است.

وی افزود: بخش سرفیروزآباد جز محروم‌ترین مناطق کرمانشاه است که مشکلات بسیاری در حوزه زیرساختی و عمرانی دارد که در حوزه آبرسانی ۷۳ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شوند. سرپرست فرمانداری کرمانشاه تصریح کرد: ۲۳ روستا دیگر با افتتاح مجتمع آبرسانی طی ماه‌های آینده با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان آبرسانی می‌شوند.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه تصریح کرد: سرفیروزآباد بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه دارد که نیاز به آسفالت دارد و کل بودجه فرمانداری کرمانشاه ۶۵۰ میلیارد تومان است که ۱۰۵ میلیارد تومان به بخش سرفیروزآباد اختصاص یافته و از مجموع بودجه مصوب بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به بهسازی راه‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مشکلات بخش هلشی، ادامه داد: طرح جامع شهر هلشی نیازمند بررسی دوباره است و زمین کافی برای استقرار ادارات وجود ندارد و همچنین برای فاضلاب شهر هلشی بودجه‌ای دیده نشده و ایجاد ناحیه صنعتی شهر هلشی پیشنهادی برای توسعه این بخش است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه عنوان کرد: هلشی ۲۵۳ روستا دارد که دارای مرکز بهداشت سلامت نیست و در این بخش سازمان فنی و حرفه‌ای سوله ای دارد که در حال رایزنی برای در اختیار قرار گرفتن برای خانه بهداشت است.

رحیمی زنگنه بیان کرد: ۷۰ هزار هکتار جنگل بلوط دارد مشکل دارد که در حال تخریب است و سه نفر نیرو در این منطقه حضور دارند و همچنین هیچیک از روستاهای اطراف دارای سالن ورزشی نیستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 983004

مهمترین اخبار ایران و جهان: